Onsdag 03/03/10 - Del 1 - Reumatologen

Vikt sen sist: +1 kg och sen -2,6 kg

Med viktväktarna går det bra.
Nu kan jag ProPointsen rätt så bra. Och jag vet hur jag bör lägga upp dagens måltider, för att få ut så mycket som möjligt av det.
Jag är mätt och belåten.

Första veckan var lite klurig, för jag överåt gärna av 0-ProPointsen.

Det gör jag inte nu. För jag orkar inte så mycket mer! Verkar som om magsäcken har krympt på mig!

Nu står jag på samma vikt som när jag startade. Och det verkar lovande inför nästa söndags invägning!

Igår var jag hos reumatologen. Jag är ju för tung. Inget snack om den saken.

Jag har psoriasisartrit (ungefär som reumatism). Och det blir tungt och ont för höfter, knän, fotleder, fötter och tår att gå runt så här.

Nu har jag så ont, att jag knappt kan skriva min namnteckning! Fingrarna vill inte lyda! Jag har fått så kallat lättmorfin att ta. Och det hjälper en del. Speciellt när jag ska cykla.
För DET VILL jag göra. Men oj, vad ont jag har efteråt!

Men i alla fall. Förr, för ca 15 år sen, fick jag cellgifter i liten dos. Så jag frågade min läkare om jag kunde få det igen.
Nej, det kunde jag inte. För det blev utsatt pga att mina levervärden steg i skyn, tappade hår och mådde så illa.

Så läkaren kliade sig i huvudet och vi bollade fram och tillbaks. De första förslagen av ny medicin, var biverkningen viktuppgång.

Nej tack, sa jag, då har jag hellre ont!

MEN, så kom han på att jag kunde få en medicin som diabetiker får, när dom får ont i fötterna!

Mycket vanlig biverkning: ViktNEDGÅNG!

Jaa, DEN provar vi!

Cymbalta, heter den. Så den bör hjälpa om ca 1-1½ vecka.

Efter det besöket, så åkte jag till Ica Maxi.
För dom hade extrapris på VV snabbmat. 5 st för 99:-! Och så hittade jag 1,5 kg wokgrönsaker. 2 st för 35:-!

Sen var jag nöjd!

Tiden var knapp. Så jag fick skynda mig hem. Var ju tvungen att äta lunch! Var dödshungrig! Men jag motstod att köpa korv med mos på Ica. Puuuh, det var första gången det händer, när jag är hungrig.

Och så hade dom kaffe och kanelbulle för 15:-. MUMS! Men jag skyndade mig ut!

Kom hem och åt, städade till marsvinen. Bryggde kaffe, tvättade och satte mig sen med korsord, som vanligt, tills min sambo kom hem.

Sen skulle vi vila en stund efter middagen. 1 timma, sådär.

MEN, jag vaknade 21,00 och sambon sov fortfarande!

Jag borstade tänderna, tog medicinerna, tog på pyjamasen och la mig. Ville inte väcka sambon.

Men han vaknade själv 22,30 med ett ryck!

Så det var bara att klä av sig och lägga sig igen.

JAG har inte kunnat somna om. Därför skriver jag nu. Men sambon sover så gott, så.

Ja, det var dagens, eller GÅRDAGENS händelser, det!

Tjingeling så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0