Fredag 26/02/10 - Del 2 - Snöslungning och cykling

Det har kommit en hel del snö under natten. Minst 1,5 dm. Fy fasiken!

Nu har vi så mycket snö på tomten så vi vet knappt hur vi ska slunga snön!

Men det blev mitt problem.

Så jag drog på mig utepaltorna och gick ut och började sopa fram min bil.

SE, den var blå och inte vit!

Sen blev det att skrapa bort snön från husgrundera med handkraft. Puuh, det var jobbigt! Likaså runt bilen.

Så tog jag ut "monstret" - alltså snöslungan - startade den och började köra.

Ja, det var inte lätt och räkna ut HUR man skulle köra för att snön skulle hamna på rätt ställe.

Men jag klarade det. Svetten lackade om mig och jag slet med maskinen!

När gården var klar, var jag nöjd! Jag njöt av att stå och titta på ägorna när snön var borta och att JAG hade gjort det!

Intjänade ProPoints på ViktVäktarna!

Men så såg jag att soptunnorna var täckta med snö!

Jag hade ju kört snön, så att det kommit på dom!

Jaja, bara att skotta fram dom. Det tog sin tid, men bra blev det!

Jag upplevde det som att det hade tagit minst två timmar, men det hade det inte gjort! Det hade tagit 1 timma och tio minuter, bara! Då måste jag ha kört på!

Lite kryckig i kroppen var jag allt efter den pärsen.

Satte mig på verandan, tog en cigarrett och pustade ut.

Gick sen in och tog mig en kopp kaffe och undrade vad jag skulle göra. Hade energi kvar.

Jo, det blev att jag bytte om till träningskläder och satte mig på motionscykeln!

Lyssnade på radio och cyklade hårt i 1 timma där. Mer ProPoints!

Kunde knappt ta mig ner från cykeln, för jag tyckte att baken hade växt fast i sadeln!

Slet av mig träningskläderna och hoppade - njaaaa - gick som en gammal gumma - in i duschen. Härligt med kallt vatten över sig!

Så ren man kände sig efteråt! Så var det den vanliga smörjningen av huden. Måste göra det för att hålla psoriasisen i schack.

Men när jag smörjer, så gnuggar jag extra mycket på fettvalkarna. 40 gånger på varje ställe.

Det blir hela magen, höfterna och innerlåren. Och ibland under hakan med. Men inte ofta.

Upp och åt lunch. Hade mer energi kvar i alla fall!

Lekte lite med marsvinen och städade sen till dom. Fyllde på deras aktivitetsboll med frön.

Putsade lite här och lite där. Ni vet, små fläckar på bord, vask och köks-ön, som man missat innan.

Gjorde iordning mitt fruktfat tills min sambo kom hem.

Så kom han och vi pratade och fikade som vanligt. Det gör vi alltid, 5 dagar i veckan. Efter det börjar jag med middagen.

Och på kvällen blev det OS! *suck*

Tjingeling så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0