8/5 -09 Regn, städning och motion

Vikt: 82,0 kg = - 0,1 kg

Magmätt: 91 cm = - 1 cm

Steg: 15 934 steg

Motion: Powerwalk 2 km


************************************************************************

I morse och på förmiddagen sken solen, så man trodde att den skulle göra det hela dagen.

Så jag tog det lugnt med städningen och undanplockningen.

Vid tolv började jag att städa där uppe.

Fortsatte nerför trappan och sen undervåningen.

Såg först , att vädret ändrat karaktär!

Det hade mulnat på ordentligt.

Men när jag städat färdigt gick jag ut i alla fall på min powerwalk.

Och PRECIS när jag tar första steget ut på trappan, börjar det att regna!! Snacka om OTUR!

Men jag gick i alla fall. Den som ger sig in i leken, får leken tåla, heter det ju.

Men det regnade inte så kolossalt mycket, men dropparna var stora.

När jag kommit hem, städade jag till marsvinen och plockade gräs till dom.

Det blir billigare, än att köpa en massa sallad.

Fast mer jobb, förstås.

När jag gjort det färdigt, började det att regna på RIKTIGT! Det bara ÖSTE ner!

Jaja, det gör väl inget. För i morgon har dom lovat fint väder.

Kanske det blir en MC-tur?

Häromdagen försökte jag leka fotograf och tog den här bilden på den ENDA påskliljan som behagat komma upp:



Visst är den söt i sin ensamhet?

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0