6/5 -09 Första gräsklippningen

Vikt: 81,9 kg = + - 0 kg

Magmått: 92 cm = - 3 cm

Steg: 24 038 steg

Motion: Powerwalk 2 km


************************************************************************

Som vanligt blev jag väckt av Ronny med kaffe på soffbordet klockan sex.

När han åkt, så la jag mig igen och sov några timmar till.

När jag vaknade, så var det dags för min premiärtur med gräsklipparen. Den startade först på femte rycket. *puh*

Sen körde jag över hela gräsmattan, runt stock och sten. Det tog mig ca en och en halv timma.

In och vila lite med en kopp kaffe.

Sen städning till grisarna. Och dom squeekade efter gräs nästan hela tiden. Ut och plocka gräs till dom, så dom skulle hålla tyst.

Ut på min 2 km powerwalk.

Gjorde iordning min salladsburk.

Sydde på en tåt som lossnat från en av stolsdynorna. Det gjorde jag för hand. Med björntråd.

Hann tvätta mellan varven och hänga upp det.

Ja, börjar det skvätta regn!! Jaja, skit samma. Det sköljs bara en gång till. *suck*

Ronny kom hem senare, för han hade varit och hämtat rör och en platta till den nya fläkten. Det är inte helt färdigt än.

Jag var urhungrig, när han gjort det han KUNDE göra, för tillfället.

Så jag lagade mat till honom och åt min sallad och drack min Nutrilett och mina vitaminer.

Pratade en vända med AB och en vända med C. C och jag var lika trötta båda två.

Nu sitter jag och väntar på att plattan, som Ronny målade, ska bli färdigtorkad, så jag kan duscha.

För jag är STENTRÖTT och börjar känna mig lite kinkig.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0