4/5 -09 Iris Hall m.fl

Vikt: 82,3 kg

Magmått: 97 cm

Steg: 16 168 steg

Motion: Powerwalk 2 km


************************************************************************

Ja, nu börjar jag om från början med viktreduceringen. Tycker inte om ordet "banta", riktigt.

Det har blivit MYCKET och GOD mat, nu under 6 dagar.

Min väninna, AB, har ju varit här. Det var med henne jag åkte på kryssningen med.

Det var en andlig kryssning.

Med bland andra; Iris Hall, Åke Johansson, Cecilia Sifontes och en till, som jag inte minns namnet på.

Åke Johansson höll en storseans. Den var mycket underhållande.

Cecilia Sifontes hade Änglakontakt. Men tyvärr var det inte så intressant som vi trodde det skulle vara. Hon må vara känd, men JÖSSES vad tråkigt det var! Jag höll på att sitta och somna. Kände bara hur jag trillade mot AB och hon puttade till mig och sa att jag inte skulle snarka. Men faktum var, att det INTE var jag som snarkade!!

Vi lämnade den seansen och fler med oss.

Hon, som jag inte minns namnet på, hade kontakt med "Högsta Rådet". DET var intressant, må Du tro!
När hon gick in i trancen, ändrade hon utseende till eller som, en gammal man utan tänder. Hon ändrade dialekt också. Och var klar och tydlig i det hon sa. Fascinerande och intressant!

Iris Hall höll också en storseans. Och hon var KLOCKREN i sina "uttagningar"! Tyvärr hade hon skadat sitt högra knä, så hon kunde intte stå så länge.
Men hennes tolk (Iris pratade bara engelska) som också var ett medium, fick ta över ibland. Och hon var OCKSÅ klockren i sina "uttagningar".

Den enda nackdelen med denna resa var, att det inte var så mycket tid emellan seanserna.

Det blev himla stressigt.

Vi skulle ju hinna handla taxfree med! *ler*

Men det hann vi med mellan varven.

Det skulle ju rökas och drickas kaffe med. *puuh*



Och så skulle det ätas förstås. Båda dagarna. Första dagen var inte en hit. AB frågade om vi skulle ta vin till maten. Jo, visst, tyckte jag. Hur mycket kostar det?

Jag HÖRDE 164 kronor för en flaska. Jamen, det var ok.

MEN, jag hade hört fel! Det var 264 kronor för en flaska!! Tjoohoo, det var länge sen jag var ute sist, märkte jag på priserna!!

Bild på vin och mat första dagen:



På bussen till färjan, kände jag hur mina ben blev vattenfyllda. Och jag hade lånat stövlar av AB och var rädd för att jag skulle spänna ut dom. Så jag la upp benen på kanten, där vi satt längst fram i bussen:



Jag är inte så haj på att klä upp mig. Har nada kontroll på mode och vad som passar mig. Jag tycker att jag är så tjock, att jag ser ut som Dunderklumpen i det mesta.
Men AB klädde upp mig så här:



Till slut kände jag mig rätt bekväm i utstyrseln. Tänker använda det fler gånger. *ler*

Hytten var liten, men beväm, den med. Men jag hade glömt min "magkudde", som jag brukar ha under/framför magen när jag sover. Så nattsömnen blev väldigt hackig och ytlig. Vi skulle upp igen klockan sju!

Här är bild på hytten efter en natt:



Det är min, den vänstra.

Vidare, på morgontimmarna, så kliade det på  min näsa. Jag kliade tillbaka och rev av lite av min psoriasis. Det började rinna lite och jag trodde det var var. Men när jag strök med handflatan över det och tittade i skumrasket, så var det mörkt på handen.
Strök över näsan en gång till och samma resultat. Märkte att det droppade på kudden.
Gick ut på den yttepyttelilla toaletten och såg att jag blödde ymnigt från ett sår!
Det var bara att ta lite blött dasspapper och stoppa blödningen!
OCH när jag väl somnat - ringde den jävla klockan!!

Upp och göra oss iordning.
Sen frukostbuffé.
Och jösses, vad jag krängde mat!

Det blev omelett, bacon, prinskorv, 3 frukostbullar med kalkon och kaviar, en tallrik yoghurt och en till med havrefras i. Kaffe, 2 glas juice och sen var jag färdig! *Raaap* Det var gott!

Här är en bild som jag tog på Anders Åkesson när han stod vid hissen:



Ja, sen tog resan slut. suck*



Bussfärd hem och vi var hemma vid 23-tiden.

På fredagen åkte vi MC och på kvällen grillade vi gott.

AB satt som spätta på min cykel. Det blev 15 mil. Vi åt glass och sen hälsade vi på C. En solig och fin dag var det!

På lördagen var vi vid Falu Koppargruva och tittade. Det gör vi varje år. På kvällen grillade vi korv.

Så kom söndagen och AB skulle åka hem.

När hon åkte fällde jag en tår av saknad.

Vet ju inte när vi träffas igen. Men vi håller telefonkontakt.

Under dessa 6 dagar med VANLIG och MYCKET mat, svullnade mina ben upp som STOCKAR!

Det kändes som om att skinnet skulle spricka och att en alien skulle krypa ut! ONT gjorde det!

Men idag, när jag bara druckit nutrilett och ätit LITE sallad, är benen NÄSTAN vanliga igen!

Visst är det underligt?!

Verkar som om jag inte tål mat. Kanske något I maten, som jag inte tål.

Jaja, skit samma, jag ska ändå använda nutrilett och Allévo ett bra tag framåt nu.

Det var nog huvuddelen av vad som hänt de senaste dagarna.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0