29/5 -09 Sol-bränd

Vikt: 77,8 kg = - 0,1 kg

Magmått: 80 cm = - 2 cm

Steg: Stegräknaren trasig

Motion: Stavgång 2 km, städning av bilen


*************************************************************************

Promenaden tog jag som vanligt i morse. Det hade visst varit frost inatt. För rutan på Ronnys bil var isad, så han fick skrapa.

Jag pratade lite med grisarna, drack kaffe och läste tidningarna på internet när Ronny åkt till jobbet.

Sen åkte jag ner till apoteket och tog ut medicin och handlade i affären. Ville överraska Ronny med midddagsmaten. Så han fick Rösti, bacon och lingonsylt. Det tyckte han var gott!

När jag varit nere på byn, så började jag städa min bil. Tog ut en massa skräp och slängde och dammsög och putsade den inuti. Det blev fint!

Men det började bli rejält varmt!

Åt min lunch och tog sen ut min luftmadrass, som jag solar på. La mig där, på rygg, en dryg timma.

Sen in och åt mellanmål. Passade på att städa till grisarna med i samma veva, så jag kunde sola mer sen.

Gick ut igen och la mig på rygg. Tyckte inte jag blivit något brun, så jag fortsatte att sola framsidan.

La mig på rygg igen i dryga 40 minuter och sen vände jag på steken och i princip väntade på att Ronny skulle komma hem.

Det tog bara ca 20 minuter, så kom han.

Vi gick in och jag kollade solbrännan.

Njaa, inte så mycket.

Började laga mat och kände att det började bränna på framsidan.

Kollar i spegeln.

OJ DÅ!!

Jag är alldeles RÖD ju!

Inte konstigt att det bränner då!

Ska smörja in mig ordentligt innan jag lägger mig, så skinnet är, eller blir, mjukt och lite uppblött under natten.

Vi ska ju ut på lång MC-tur i morgon.

Så det blir en tidig kväll i kväll.

Måste planera maten för i morgon också.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0