28/5 - 09 Regn och en städdag

Vikt: 77,9 kg = - 0,8 kg

Magmått: 82 cm = + - 0 cm

Steg: 9 844 steg

Motion: Stavgång 2 km, städning och dammsugning, cykling 5 km


***********************************************************************

Kaffe, som vanligt av Ronny. Gulliga han!

I morse vid fem, var jag uppe och åt av Fruktkvargen! Ajabaja!
Inte småäta!
Men det är bara gott! Men det föll inom ramarna för min kaloriförbrukning i alla fall. Så det var inte så farligt.

Annars brukar jag bara dricka kallt vatten, när jag känner nattsuget komma. Och jag har gått ner rätt mycket i vikt det senaste. Tack vare kaloriräkning!

När Ronny åkt till jobbet, gick jag ut på min promenad.

Men det började regna, så det blev bara 2 km i dag. La mig tre timmar till efter hemkomsten. Regnet stod som spön i backen i några timmar. Men det sköljde väl bort det värsta av pollenet.

Bestämde mig för att städa istället. för det är också motion. Men det är SVÅRT att komma igång! Man drar sig i det längsta!

Dock först skulle jag äta lunch!

Sen började jag med toaletten, lite lugnt, sängkammaren och sen TV-rummet. Det blev dammning, bortplockning av saker som låg framme och sen dammsugning.

Hela tiden med Mix Megapol på radion. Kan inte städa utan oväsen från annan källa.

Sen sopade jag trappan ner. Där låg ett helt marsvin, av allt att dömma av tussen som blev! *fniss*

Så blev det marsvinens tur.

De började pipa efter gräs, men det regnade fortfarande, så jag ville inte gå ut.

Städade till dom och pratade och klappade om dom.

När jag var färdig med det, hade det slutat regna!

Jippii, dom kunde få GRÄS!

Gick ut och plockade en STOR bunt till dom. Och dom var inte sämre, för dom hade fattat vart jag skulle. Så dom väntade på mig!

Båda blev helt ivriga, som vanligt, när gräset kom ner i matlådan. Oooh, så gott!

Därefter putsade jag lite i köket och plockade upp mattor och dammsög sen.

Fy, vad det stramar i ryggen när man dammsuger!

Jag HATAR dammsugning!

Men det är ett måste, ju.

Nu är det fint som snus här hemma. Sitter och njuter av renheten. Det är det bästa med städning - att man får njuta efter ett gott arbete!

Ikväll har vi varit till biblioteket och röstat till EU-valet. Jag valde det parti som GYNNAR mig mest. Tänker inte berätta på vilket parti jag röstade...haha *lång näsa*

Vi cyklade dit.

Det var underbart skönt! Solen lyser och det blåser bara en mild bris. Ser lovande ut för morgondagens väder.

Vi har precis hjälpts åt att blåsa luft i luftmadrassen jag brukar ha när jag solar i trädgården. Det är så mjukt och skönt att ligga på den. Då kan man ligga på mage och läsa en bok, utan att få ont i nacken.

Ronny blåste upp den med tryckluften och jag höll i madrassen så den inte skulle trilla ner och bli skitig.

Jag har pratat med C i dryga 45 minuter. Det var så länge sen vi pratades vid sist, så vi skämdes! Jaja, då var vi TVÅ om att skämmas!

Tog en dusch. Anser att det är MYCKET skönare att bada! Ligga och plaska en stund innan man tvättar sig. Det är gött!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0