18/5 -09 Vart tog dagen och natten vägen?

Vikt: 80,3 kg = + 0,2 kg

Magmått: 86 cm = + - 0 cm

Steg: 11 072 steg

Motion: Promenad 4 km
             Stavgång 2 km


**************************************************************************

Nu har jag börjat äta 5 gånger om dagen, istället för att - så att säga - svälta mig.

Det är ett evigt planerande, matlagande och ätande, tycker jag.

Men det får gå, för jag är inte sugen på bullarna som Ronny sitter och äter och som JAG har bakat TILL honom.

Min 4 km promenad tog jag på morgonen innan andra knappt hade vaknat. Ja, vid sju-tiden.

Det var lite knotigt!

Men jag kom hem igen!

Ja, då var det dags för mellanmål!

Det blev ett äpple.

Vilade lite sen.

Och så var det då dags för lunch! *puust*

Kyckling med wokgrönsaker. Jag måste ju väga allt jag stoppar i mig. Till och med kaffet och mjölken!

Så jag gjorde middagsportionen med, när jag ändå hade spisen varm.

Sen var det dags för mellanmål IGEN! Det blev Allévo.

Då skulle det städas till grisarna nu, då. Skynda, skynda!!

Och så kom Ronny hem. Vi fikade och pratade lite.

Ja, så var det dags att laga mat till honom också. Skönt att mitt var färdigt för mikron!

Sen la jag mig knappt en timma.

Upp och ut och tog en stavgång. Svettigt!!

Så tittade vi lite på TV om pyramiderna, om hur de kunde ha byggts. Det var intressant!

Borsta tänderna, svälja mediciner, sätta i bettskenan och ta på sig nattlinnet. *oooh*

Sen hopp i säng. Och man skyndade sig nästan att lyssna på talboken, minsann! Var stressad och uppjagad!

Men vid kapitel 33 slog jag av och somnade som en stock!

Vaknade vi halv tre, som vanligt och gick och tog mig ett bloss och sen på dass. Samma rutiner varje natt!

Sen vaknade jag igen vid tio över fem och tog mig ett bloss. Bara tio minuter kvar tills Ronny skulle stiga upp.

Men jag hoppade ner mellan lakanen och somnade om - som en stock!

Vaknade av att Ronny smekte mig lätt på benen, som han alltid gör och sa att kaffet var serverat.

VART fanken tog dagen och natten vägen??

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0