13/5 -09 Bullbak hela dagen

Vikt: 79,3 kg = + 0,9 kg

Magmått: 91 cm = + 2 cm

Steg: 12 100 steg

Motion: Powerwalk 2 km


*********************************************************************

Är GRUVLIGT trött idag!

Men har bestämt mig för att baka i alla fall. Kanske jag piggnar till lite då?

Jag började med en dubbel bulldeg. Lät den jäsa under tiden som jag gjorde en matbullsdeg.

Så började jag med matbullarna.

*SUCK*

Jag HATAR kladd och den bulldegen VAR kladdig! Och så hade jag gjort DUBBEL sats av den med!

Det var bara att bita ihop och göra bullarna. 36 lagom stora blev det. Rätt goda med, faktiskt. Första gången jag gjorde dom.

SEN var jag trött!

TÄNKTE lägga mig och sova en stund, innan jag började med den andra degen. Men jag kunde inte somna!

Så upp och fortsätta med bulldegen.

Skönt att ha en ugn, där man kan sätta in två plåtar samtidigt. Det underlättar mycket!

Till slut så blev det 57 kanelbullar.

Då var jag SUPERTRÖTT!

Hade bakat från nio till kvart i tre, då. Inklusive diskningen.

Sen skulle jag ju städa till grisarna. Ja, det blev gjort.

Efter det skyndade jag mig att lägga mig en stund innan Ronny skulle komma hem.

Antagligen somnade jag av, för jag tyckte han kom hem så fort!

Tjolahopp!

Upp och hoppa!

Han hade fått hem DVD-skivor som han ville se några avsnitt på innan middagen.

Ja, då passade jag på att sova!

Ronny kunde knappt få liv i mig, så han lagade mat själv, tills jag kom ner.

Efter det diskade han, som vanligt.

Sen ville han se en annan film av dom tre han fått hem.

Vad hände då, tro??

Jo, jag tog tillfället i akt att först gå ut och sen gick jag och la mig IGEN!

Jag KLARADE inte att vara vaken!

Ronny vet om att jag gärna vill ha kvällskaffe, så han väckte mig - eller FÖRSÖKTE göra det. Efter ett tag fattade jag, att jag väcktes.

Efter kaffet ville han fortsätta se på DVD. Men då borstade jag tänderna och tog på mig pyjamasen.

La mig halv nio och STENDOG ifrån världen!

Sov till klockan tre på natten. Sen var det oroligt mellan tre och fem. Då somnade jag om som en liten blå gris!

Ja, det kan ju inte ha varit en rolig dag för Ronny att komma hem, med en sovande käraste hela tiden. Men han var fullt inne i sina DVD:er, så jag hade inte dåligt samvete.

Bättre ska det väl bli i morgon!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0