11/5 -09 Yr i pallet och besiktning av bil

Vikt: 79,1 kg = - 1,3 kg

Magmått: 89 cm = - 2 cm

Steg: 16 216 steg

Motion: Powerwalk 2 km
             Powerwalk 2 km


*********************************************************************

I dag är jag så fruktansvärt yr i skallen!

När jag gick min powerwalk, "drog" jag åt höger och var väldigt yr.

Trodde att det var för att jag var trött. Så jag la mig igen tre timmar.

Men nu känner jag mig ÄNDÅ mycket yr!

Tar snedsteg och ser dåligt.

Får hoppas att det bara är trötthet i allra högsta grad!

Jag förundras över min viktnedgång! Nej, jag klagar INTE! Men det är ROLIGT att se att det händer något på vågen och magen.

Kanske det är för att jag inte äter något mellan middagen vid 17-tiden på kvällen, tills jag tar min första Allévo på morgonen. Nattfasta heter det visst.

Jag har gått ner från 83 kg till 79,1 kg på ca EN vecka! *förvånad*

Idag ska jag besikta bilen. Ska bli kul att se om den går igenom i år igen. Det har den gjort varje år i sju år nu.

Jag bytte bara parkeringslampor på den lördags, för de var trasiga. Knasigt att få påpekning på dom. Jag VET att det blir "bra att veta" på fjädrarna fram. För de är knäckta nederst, båda två.

Nu är bilen besiktad!

Den gick igenom. Men han påpekade mina fjädrar fram, ja, eller BILENS fjädrar..hehehe...att de är knäckta. Och så var det vänster bromsskiva fram som rostat. Han sa att den bör bytas innan nästa besiktning.

Ronny sa att det är lika bra att byta på båda sidor, annars kan den snebromsa. Och så måste bromsklossarna bytas. Ett par tusen på det, då. *suck*

Nu är jag inte lika yr i huvudet som innan i dag. Men lite sitter kvar. Fattar inte vad det kan vara! Jag dricker ju som jag ska. Annars hade DET kunnat vara boven.

Jag har ju haft en hjärnblödning och jag är rädd för att det är SMÅ blödningar i hjärnan igen, för jag har haft så ont i huvudet de senaste 5-6 dagarna. Min dotter sa att jag borde gå och kolla upp det.

Men det gör jag bara om jag fortfarande är yr i morgon eller övermorgon.

Gör så j*vla ont om de ska ta ryggmärgsprov!

Sist misslyckades läkaren TOTALT! Han stack mig fel FYRA gånger, innan jag bad honom sluta. Och under den tiden hade jag fått MYCKET smärtstillande och lugnande.

Nä, det får allt vänta!

Har lyckats att ta en powerwalk till i kvällssolen.

Det märks att det är nordanvind, för det är lite ruggigt i pälsen när man går.

Har sett VETENSKAPENS VÄRLD, om hur människan tappade pälsen. Intressant med evolutionen ibland.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Lämnade KOMMENTAR imorse, BORTA?

Nå, vi får göra IGEN?

JO, skrev som Din dotter hade sagt, SÖK LÄKARE, det är inte normalt, när man tänker, att du har haft VAR DET??? hjärnblödning, SNÄLLA, SNÄLLA!

Men vad kul, med viktnedgången, jätteSKOJSIGT;-))

Kram Irene

2009-05-12 @ 15:48:05
Postat av: Shintaida

Hejsan Irene!

Jo, ibland så försvinner inläggen bara. Tyvärr. Irriterande att behöva skriva om inläggen.

Idag, torsdag, är jag inte yr. Inte ont i huvudet heller, har jag.

TROR inte det varit småblödningar, som jag trodde.

Jo, det VAR kul med viktnedgången. Nu, i dag torsdag, har jag gått upp igen. suck

Men nya tag ska det allt bli!!

Puss i pannan!ler

Kram // Ylva

2009-05-14 @ 15:17:00
URL: http://shintaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0