3/3 -09 Är jag envis eller ENVIS?

Dagens vikt: + 5 hg (kvällsvikt)

Dagens intag:

Frukost: Kaffe med äggmjölk
Lunch: Sömn
Mellanmål: Kaffe med äggmjölk
Middag: 3 kiwis och 3 avokados


Kl 3,05

Vaknade vid 2-tiden av att jag hade jätteont.

Hade då sovit i ca 5 timmar i ren utmattning. Skönt.

Men det var svårt att stiga upp och gå på toa.

Nu sitter jag här och gör små övningar med kroppen för att få den att förstå att smärta inte är något farligt.

Har satt på lite kaffe, för jag är kaffesugen, så här mitt i natten.

Vi la oss redan vid 20-tiden i går kväll och läste.

Vid 21-tiden släckte vi lyset och pussades godnatt.

Ronny behöver VERKLIGEN dom timmarna extra av sömn!

Kl 6,20

Jag gick och la mig igen vid halv fem-tiden.

Sen väckte Ronny mig vid tjugo i sex. Lite kaffe på det!

Ont i ryggen fortfarande.

Men jag tog fram min "stora" korsett, som går från bysten och ner om rumpan. Och i den korsetten, sitter det stålskenor som håller kroppen uppe och i rätt läge,
DET kändes skönt att få på den!

Men Ronny fick hjälpa mig med att få på strumpor och byxor.

Han frågade om jag REDAN skulle stiga upp.

Har jag något val?

Ingen finns ju som kan hjälpa mig i min nöd annars.

Kl 7,15

Korsetten hjälper mig mycket! *glad*
Visst har jag hugg i ryggen, men det är inget jämfört med innan. Då var jag tvungen att använda krycka för att ta mig fram!

Nyss har jag borstat av bilen och kört ner för att tanka. Det gick fint, men INTE fort!

Jippi!! Då kan jag klippa mig idag i alla fall!

Nu sitter jag och väntar på att citodonen ska hjälpa något. Sen SKA jag ut med snöslungan!

Har planerat det så, att jag parkerar min bil där Ronny brukar parkera, sen kör jag med slungan på min parkeringsplats. Efter det flyttar jag min bil, så jag kan slunga på Ronnys plats.

Bra plan, va´??

VILL avlasta Ronny. Han ska INTE behöva jobba dubbelskift. Och jag slipper att skotta för hand och böja mig ner.

Motion har ingen dött av, inte!

Kl 8,45

Jag HÖLL på att dö!!

Men jag snöslungade i alla fall.
Det var när det högg i, som smärtan sköt genom kroppen på mig. Då grät jag av både smärta och ilska ÖVER smärtan.

Snöslungan blev som en rollator för mig. Det känner jag nu, när jag kommit in. För det blev sämre så fort jag släppte den rackarns mackapären!

MEN JAG KLARADE DET!! *puuh*

Kl 12,00

Nu har jag sovit ett par timmar med värmedynan på det högsta. Det var skönt! Avkopplande, om inte annat. Jag har inte tagit av mig korsetten en enda gång. Det törs jag inte, för då trillar jag väl ihop! *fniss*

Ronny ringde och väckte mig. Han berättade att han var i Morgongåva!!
Men vad fan!
Ja, han hade fått i uppdrag att köra dit med några pallar böcker. Och han ville inte ringa mig INNAN, för att inte oroa mig. Det var ju omtänksamt! *puss på nosen ska han ha*

Han tyckte att jag är envis och otrolig som gör sånt som jag EGENTLIGEN inte borde göra i dagsläget.
Men det är så kul, för han UPPSKATTAR det!
Speciellt idag - då han kört så långt och sen skulle skotta blötsnö.
Nej, det var bäst att det som blev - att jag gjorde det.

Men städa till grisarna KAN jag inte, för jag kan inte böja mig. DÄR går gränsen!

Ska iväg om en timma och klippa mig! *längtar*

Kl 15,45

Nu är jag nyklippt!! Det blev kort och snyggt. Inte tantigt, som jag var rädd för.
Frisören höll med mig om att jag skulle ha en "vild" frisyr, för gammal är jag inte ändå! *fniss*
Han frågade hela tiden om han kunde hjälpa mig (pga rygggskottet) och om jag satt bra.
En mycket vänlig själ!

Nu väntar jag på att Ronny ska komma hem. Har satt på nytt kaffe tills honom.

Pratade nyss med C i telefon.
Aaaah, HON genererar verkligen energi! MIN vän! *myser*

Kl 18,30

Vi har just ätit. Det blev 3 kiwis och 3 avokados. Inte mycket, men jag pallar inte äta nåt mer.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0