31/3 -09 Sista dagen i Mars

Vikt: 79,6 kg = - 1,9 kg (tog min vanliga Furixdos idag, men ÄNDÅ, ALLTSÅ! *GLAD*)

Motion: Promenad 2 km
             Snöskottning av BLÖTSNÖ i 1 timma och 20 minuter. TUNGT som bara den! Men ryggen pallade - än.




Sista dagen i Mars. Tiden går fort. Det var ju precis jul!

Natten har varit hemsk.
Många uppvaknande.
Druckit mycket.
Vägde mig då i morse. Då stod vågen på 82,9 kg!!
Jaha, vatten i kroppen igen. Jaja, det var ändå dagen för Furix (vattendrivande).
Har kissat ut 3,3 kg vatten på mindre än fyra timmar!

Ronny har också sovit dåligt. Antagligen har han märkt mig, trots att jag försöker smyga!

Det är strålande solsken och det mesta av nattens blåst är borta. Det blåser lite än.

I natt regnadde det och sen frös det på.

Så Ronny hade ett helvete med att skrapa rutorna. Det satt som limmat!

Just precis höll jag på att få en hjärtattack!!

Det lät som åska/blixtnedslag PRECIS ovanför mig. Men det var snön på taket som rasade ner! Det är ett hemskt ljud, det där. Skakar än.

Så kom ANDRA halvan av snön på hustaket! Det var så att soffan skakade!

Gick ner och fick se att det dunsat ner ca 30-35 cm BLÖTSNÖ - alltså HELT packat av dunsen!

Och Ronny som brukar parkera just DÄR. Vilken tur att han jobbade!

Som vanligt ville jag vara snäll mot Ronny och gick ut och började skotta för hand. Men NÄÄÄÄ, vad tungt!
Hämtade snöslungan.
Körde tre kinkiga varv med den, sen korkade DEN igen. *pust*
Bort med snöslungan.
Började skotta för hand igen!
Ja, det var så tungt att jag fick blodsmak i munnen. Och förbannad var jag på mig själv för att jag blivit så svag! Men det mesta kom undan efter 1 timma och 20 minuters hårt arbete.

När jag kom in, drack jag FEM glas (ca 2,5 dl per glas)  med saft! Oooh, så gott!

Så ringde AB och ville att jag skulle göra henne en tjänst. Ja, det ska jag, men inte förrän ikväll. För just då var jag HELT SLUT! Orkade knappt prata.
Slängde mig på sängen och pallade nästan inte att tänka på någon promenad. Jag hade ju skottat snö, tyckte jag, så det fick räcka.

Men nej, inte bryta mönsret nu!

Innan jag gick ut, ringde C och pratade lite. Det var ett intressant samtal och insiktsfullt!

När vi pratat färdigt, gick jag ut och flyttade på MIN bil, för snön på uthustaket kan rasa ner det med.

SEN började jag på min promenad!

GUD, vad stånkigt det var HELA vägen i 2 km!

Nu är jag helt slut, men har grisarna kvar att städa till. Och det ska jag göra nu. *suck, pust, stånk och stön*

Jag hann att städa till grisarna innan Ronny kom hem, men det var precis.

Idag har vi sålt en PC-ratt. Nu har vi "bara" en kvar.

När vi hade lämnat ratten, åkte vi till Ica Maxi och handlade.

Mjukglassmaskinen hade kommit igång!!

Jippi!!

Jag var bara TVUNGEN att äta en mjukglass! Det var SÅ GOTT, SÅ!

Så det blev årets första.

Nu fattas bara att ta ut motorcyklarna, så är våren här!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida




Kommentarer
Postat av: iike

OJ, vad Du har varit DUKTIG. Här snöar det, ingen skid-åkning här INTE. Har bakat bulla istället, nä, inte åt oss, åt mina barnbarn, som är 9 och 16 år, dom gillar, när mamman IDS inte baka, så får mommo göra.

Kram Irene

PS: STORT GRATTIS till viktminskning!

2009-03-31 @ 15:53:04
Postat av: C

Hej vännen!



Ta det lugnt bara med ryggen.

Tänker på dig

Kramar/ C = )

2009-03-31 @ 19:23:35
Postat av: Shintaida

Irene, HEJ!

Tack så mycket! Kämpigt var det allt. Bullar....mmm...SÅ gott! Det var länge sen jag bakade bullar. Min man väntar på rätt tillfälle och rätt pris på en ny spis till mig. En sån med glashäll och varmluftsugn. Då kan man baka TVÅ plåtar på en gång! Och Mormor har jag inte heller blivit. Det lär väntas på, det!

Kram // Ylva

2009-03-31 @ 22:09:55
Postat av: Shintaida

Kära min vän C!

Jag tänkte på min rygg HELA tiden! Det gick inte att undvika! fniss

Jag känner inget alls av den faktiskt. SKÖNT.

Tack för hälsningen jag fick! Den landade gott i själen!

Kram på Dig // Ylva

2009-03-31 @ 22:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0