30/3 -09 Arla morgon - igen!

Vikt: 81,5 kg = - 2hg

Sen förra måndagen: -1,5 kg



Ja, då var det måndag igen. Kunde INTE låta bli att titta på klockan som om den vore fem istället för sex. Det brukar ta ett tag innan jag accepterar den nya tiden.

Jag drömde så roligt när Ronny väckte mig!

När han tog på mitt ben, som han brukar för att väcka mig snällt, så blev det som en händelse i drömmen. Så jag hade svårt att vakna. Ville ju veta vad som skulle hända i drömmen!

Jag drömmer mycket. Så gott som varje gång jag sover. Och till 99 % kommer jag ihåg dom.

Brukar berätta för Ronny och han fattar INTE hur man kan drömma så! *fniss*

I natt sov jag från ca 12 i natt till 4,22. Tog då ett bloss och la mig igen och somnade om. Det är skönt att sömnen verkar funka nu. Hoppas att det håller i sig!

Nu har jag varit på rörelseterapi hos MB.
Hon "knådade" min onda mage. Får se om det hjälper nåt. Hon har ju magiska fingrar!

Sen åkte jag och handlade, både på apoteket, Ica Maxi och ÖB. Letade efter en speciell krydda som AB rekommenderade.
Den heter HONUNGSGRILLKRYDDA.
Ska bli intressant att krydda med den!

Ska bara dricka mitt kaffe nu och sen äta lunch. Efter det är det promenaddags.

Och vid 15-tiden städar jag till grisarna.

JO, jag bjöd Buseman på lite ingefära, men han grinade bara illa! *fniss*

Idag har jag lagat en paj UTAN pajskal. Det blev gott OCH såg FINT ut!

Här blåser det storm så man tror att taket ska flyga av.
Låter som åska i skorstenen.
Och DET ska man förösk att sova till.
Jaja, får se hur och om man sover sen.

Dags att hoppa i loppelådan och lyssna på talboken.
Ronny somnar så gott till den,så. *ler förälskat*

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Grattis till hektorna, alltid nått!

Idag, blev det 200 meter skidåkning, sedan var jag BLADASK på marken, det har snöat hela kvällen å natten, nysnön, den fastnade bara under skidorna, så jag gav OPP, for hem, "guben"forstatt, men kom hem efter en halv timme, Han gav åxå opp, sa, att GÅR INTE, snön fastnar bara på under skidorna, ändå, att Han hade kallvalla under.

Har Ni "vanliga" grisar eller?

Kram Irene

2009-03-30 @ 16:45:34
Postat av: Shintaida

Tack Irene!

Egentligen är det -1,5 kg sen förra måndagen. Har inte tänkt SÅ långt bara.

Jasså, ni har nysnö! Vi har haft en torr, men kall natt och i förmiddags börjde det att blåsa så INFERNALISKT att ett av grannens träd knäckts. Du, JAG hade också gett upp! Och det med en stor dos svordomar!

Nej, det är marsvin vi har. Eftersom dom är "svin", så kallar vi dom grisarna. ler

Kram // Ylva

2009-03-30 @ 16:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0