28/3 -09 Hemma igen från sjukhuset

Vikt: 81,4 kg = - 0,7 kg (förstummad)

Igår gick det i X2000-fart!

Först ner på vårdcenralen.
Blev undersökt.
Läkaren sa rakt ut att han inte visste VAD det kunde vara med min mage.
Så han skrev ut en akutremiss till sjukhuset.

Han sa att det var lika bra att åka hem och packa en natt väska.

Jag frågade om det gick bra att jag väntade på att Ronny skulle komma hem.

Nej, det fick jag inte.

Stress!!

Fick inte tag i Ronny på mobilen!

Upprörd!!

Ringde Ronnys kompis MT och fråga hur i helvete man får tag på någon på det jävla haket, för det är TOTALT isolerat från mobiler.

Han sa att han skulle ringa receptionen, så fick dom gå och hämta Ronny.

Och det gjorde han.

Berättade för Ronny att jag måste åka. Men att han stannar kvar på jobbet och kommer sen,

Så åkte jag då in.

Fick först vänta två timmar i väntrummet.

Blev sen invisad i ett annat väntrum och där satt jag i FEM timmar! Under tiden hann Ronny komma och hålla mig sällskap.

Sen in på ett undersökningsrum

Väntetid IGEN.

Läkarna hade varit på operation, därav väntetiden. VARFÖR berättade inte en sköterska DET, då?? Många surkärringar var där, ska du veta!

Så kom läkaren, äntligen!

Han tryckte på mage, rygg, lyssnade överallt. Det gjorde ont när han tryckte på vänster sida!

Han frågade alla de klassiska frågorna; om maten, om jag skötte magen, om jag kissade, om mina tabletter, om mina naturläkemedel.

Sen gick han igen.

Vänta igen.

Så kom en surkärring in med en liten tablettmugg fylld med något vitt.

"Vad är det?", frågade jag.

"Det är en cocktail som doktorn sa att du skulle ha", svarade hon surt.

"Men VAD är det?", frågade jag igen.

"Doktorn sa att Du skulle ha det!" svarade kärringen surt.

Men va´ faaan.....

Jag blev föbannad!

"VARFÖR ska jag ta det?"

" Det är en blandning av xylocain (och så nåt annat) som ska bedöva dig i magsäcken för att se om det hjälper". Sa hon.

Tack, då fick jag veta DET!
Tog "snapsen" - och den smakade VEDERVÄRDIGT! Började ulka efter den. Men kräktes inte.

Men den bedövade bara läpparna, tunga och svalget, men INTE magen..

Ytterligare väntan.

Sen kom en sköteska in igen. Hon skulle ta ta tempen igen. Sen så skulle läkaren komma igen, meddetsamma.

Nähä!!

Efter 1 ½ timma ringde jag på klockan och undrade. Då hade Ronny åkt hem, för han var supertrött!

Det hade varit en olycka, så läkarna var tvunga att ta det först. Bra att man fick veta om det då! Tänkte jag.

Klockan 23,40 kom två läkare in till mig.

ÄNTLIGEN, igen!

Den nye, klämde och kände, han med.

"Jaaa", sa han, "det finns inga svullander, eller inflammationer här.
Tycker att du ska börja med Omeprazolen igen i 10 dagar och se om det onda lägger sig. För det KAN komma från ditt opererade magmnsbråck. Och så ska du lägga dig och sträcka ut dig efter varje måltid, så maten får så kallat plats.
Om du blir VÄRRE under dessa 10 dagar, kommer du hit. (Jo, tjolahopp)
Om det blir BÄTTRE och sen SÄMRE när du sluttat med opeprazolen, så tar du kontakt med vårdcentralen. Så ska dom göra en grundlig utredning på dig. Blir det bra så?"

"Ja, tack, det blir bra. Får jag åka hem nu?"

"Finns ingen anledning att hålla dig kvar här."

"Tack, tack, ha en trevlig kväll!"

Så jag klädde på mig fort som fanken.

Kommer ut och ser min bil! Snarare - ser INTE min bil!

Den var TOTALT översnöad, med ca 1 dm nysnö!

Inga vantar, utan det blev att sopa och sen skrapa bilen med nakna händer!

JÖSSES, vad jag frös om mina händer sen!

Fick köra mellan 50 och 70 på 90-väg hem, som det snöade!

Väl hemma skyndade jag mig att äta! Två mackor med ost och kaffe! Oooh, så gott!
För jag hade inte fått äta eller dricka under de timmarna jag var där. Och sist jag åt, var kl 12 på dagen.

Sen upp i sängen och pussa på min älskling. Han blev glad att jag kommit hem.

Sen skulle jag lägga mig. Men visste inte HUR jag skulle ligga för att ha MINST ont. Det blev på rygg.

Somnade vid 2-tiden och vaknade först vid 7-tiden i morse! REKORD I SOVNING!

Tog mig ett bloss och la mig igen och sov till 9,40.

Ja, det var om sjuhusbesöket igår och i natt.

Efter Brunchen (blev ingen riktig frukost), så gick jag och la mig för att sträcka ut magen. Och somnade!

Då gick Ronny ut för att SLUNGA snö.

MEN det gjorde han inte HELT!

För halva gårdsplanen skottade han FÖR HAND!
BLÖTSNÖ!
Och den andra halvan tog han med snöslungan.

Tror du att han har ont i ryggen nu??? Jodå och värre lär det bli när han suttit en längre tid. För att inte tala om när han ska lägga sig!
Ja, han ville det själv. Jag bestämmer ju inte över honom Men jag tycker synd om honom, för sen började det att regna. Och i morgon ska det bli regn och tö.
Ogjort arbete?
Det får tiden utvisa.

Vi var och handlade och sen lagade jag middag.

Ikväll har vi tittat på Robinson. Rätt intressant och se hur människornas omdöme och personligheter förändras.

Marsvinen var uppe och fick minimajs och sova i sina mysmössor en stund.

Efter middagen la jag mig en stund och vilade/mediterade. Skönt.

Ska inte glömma att ställa om mitt armbansur innan jag somnar. *ler*

Må väl däute!

Med Stjärnljus // Shintaida



JAG SKRIVER ALLTEFTERSOM DAGEN GÅR!

Kommentarer
Postat av: iike

UCSH, vilken resa Du har haft, både sjukhus ocg SURA KÄRRINGAR!

Ktam Irene

2009-03-28 @ 19:05:12
Postat av: Shintaida

Hej Irene!

Ja, det var en jädra erfarenhet!Och du snurrar runt på dina skidor! fniss

Tur att du inte bryter något!

Kram // Ylva

2009-03-28 @ 23:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0