25/3 -09 Reumatologbesök

Vikt: 81,7 kg = + 1kg
Magen: 94 cm
Vänster lår: 55 cm = - 2 cm
Höger lår: 55 cm = - 2 cm

Dagens intag:

INATT:
3 kakor, 4 rutor choklad och 2 st = 4 dl low calorie-dryck
Frukost: 1 tallrik A-fil med fiberflingor, 1 rågkuse med ost och tomat och kaffe på det
Lunch: Matvete blandat med stekt chorizokorv och sås
Middag: En röra på stekt fläskfärs och fullkornsmakaroner
Kvällsmål (sent): 1 tallrik A-fil med fiberflingor och två mackor med ost och tomat


Dryck:


Några kaffe med mjölk
1,5 liter ingefäradryck
3 glas mjölk
4 st low calorie-dryck




IDAG FYLLER TRASAN 3 ÅR! HIPP  HIPP HURRA!!

Trasan


Ja, då har man varit på den halvårliga reumatologkontrollen.
Jag berättade om mitt sviktande minne och läkaren sa då att koncentrationen blir störd av för lite sömn och för mycket värk. *suck*

Han sa också att jag kan höja den nya medicinen (Lyrican) till två om dagen - redan. En på morgonen och en på kvällen, till att börja med. Den hjälper nämligen mot VÄRKEN också!

Vår andra plan, om Lyrican inte hjälper mot smärtan, är att jag ska få ett morfinplåster. Det byts sedan en gång i veckan.

Så vi får se vad Lyrican ger.

Nattens sömn blev INTE bättre av EN tablett, kan jag säga.

Den läkaren jag har på reumatologen, är FAKTISKT FANTASTISK och den bästa jag haft! Han FÖRSTÅR att jag har ont! Även om jag inte skiftar färg eller form. Jag gillar honom skarpt!

Han visste redan om mitt senaste ryggskott.

Jag inhandlade lite förnödenheter innan jag åkte hem.

JO, vi har minsann haft -18 grader i natt!! Jädrar i hoppet vad kallt!

För två år sen, den 25 mars, tog vi ut motorcyklarna och körde för första gången, den säsongen. Ja, vad det kan ändras!

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och är bandit-trött! Ska bara göra lite mer på datorn, sen ska jag vila en stund.


Jag KUNDE inte vila! Bara ligga och glo i taket. Får väl måla något där, så jag har något att titta på!

Pratade med AB länge i dag. Hon ska komma och hälsa på någon dag, när hon har tid.

C ringde också. Och vi pratade i en halv timma, sen skulle vi båda vila. Jag vet inte hur HENNES eftermiddagsvila blev, men min blev som förmiddagsvilan. Att glo i taket!

Ronny har fått en ny tjänst inom företaget han arbetar. Vi har väntat lääänge på besked OM han skulle få den. Och det fick han!! Gud, vad glad jag blev! Hoppas att han kommer att trivas med det.

Nu är jag uppe i MYCKET höga varvtal i kroppen! Blev lite stressad när Ronny ringde på en gitarr-annons på blocket. Ville ju hinna med att laga mat först!
MEN gitarren var redan såld! Trist.

Försökte att varva ner lite med snöskottning utanför dörren och förbi häcken. Men det funkade inte.
Eftersom jag är i högvarv nu, så lär det bli kasst med sömnen IGEN. Jädra elände!

Vi har tittat på Det Okända och Medium, så nu ska vi törna in.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida




Kommentarer
Postat av: iike

GoMorgon!

Hoppas medecinerna hjälpte Dig, att Du kunde sova inatt!

Kram Irene!

2009-03-25 @ 08:50:43
Postat av: Shintaida

Hej Irene!

Jag hoppades för mycket på att medicinen skulle hjälpa över en natt. suck Natten blev som vanligt - mycket vandrande OCH ätande.

Är Du friskare nu? Har Du varmt omkring Dig? Har Du varma sockar på Dig? ler Krya på Dig, vännen!

Kramar // Ylva

2009-03-25 @ 10:05:30
Postat av: iike

Tjena "tjejen"!

Är frisk, lite snorig, men det går!Hoppas Du har fått sova inatt, att tabletterna har hjälpt.Så, har jag fattat RÄTT, att Du har REUMATIK? Jag är LYCKLIGT LOTTAD, min Pappa, och både älsta och yngsta syskon har det, men det har hoppat över mig.Följer på denhär sidan, Hon är DÖENDE, unga människan, mitt yngsta bror dog i malignt melahttp://mittlivsabina74.blogspot.com/

2009-03-26 @ 10:09:42
Postat av: iike

Oj, vad det blev fel!

Fortsätter nu:Mitt yngsta bror dog i MANIGNT MELANOM, på 48 årsdagen, det är nu 11 år sedan, lider med Henne Hon är ju ocså så ung bara 34 år, 2 barn, huvaligen, gråter, när jag läser på Hennes sida, LIVET ÄR ORÄTTVIS, tycker jag.

Kramisar Irene!

2009-03-26 @ 10:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0