24/3 -09 "Fusk" med Furix = - 2,3 kg

Vikt: 80,7 kg = - 2,3 kg
Magen: 94 cm = - 2 cm
Vänster lår: 57 cm
Höger lår: 57 cm

Dagens intag:

INATT: 1 glas mjölk (bra va´?)
Frukost
: 1 Rågkuse med ost och tomat, 1 tallrik A-fil med fullkornsflingor (mätt)
Lunch: 1 rulle ärtsoppa (mätt)
Middag: Nötbit, sås, potatis, lingonsylt och broccoli (mätt)
Kvällsmål: Ett stort gäng, frysta, upptinade och skalade räkor

Dryck:

Några kaffe med mjölk
1,5 liter Ingefärsdryck
1 glas mjölk


I går kväll tog jag Furix (vattendrivande) vid 19-tiden. Den sitter i ca 4 timmar. Kissade mycket.

Vägde mig 23,45 och vägde då 81,3 kg.

Sen har jag inte kissat så mycket mer. MEN ändå gått NER YTTERLIGARE 6 hg!

Det var givande att kliva på vågen idag!

Så det lönar sig att vara motståndskraftig mot maten där nere i köket om natten!.
Visst har jag varit SUGEN! Inget snack om den saken.
Men när jag vägde mig då, 23,45, så BESTÄMDE jag mig VERKLIGEN för att INTE nattäta!

Än finns det hopp!

Det satt fint med frukost! Var jättehungrig.

Nu sitter jag i princip och väntar på att läkaren ska ringa. Men det är drygt 2 timmar dit!

HOPPAS, HOPPAS att han kan hjälpa mig! *håller tummar och tår*

Jag har läst på om RLS och PLM och olika behandlingsmetoder. Så jag inte verkar HELT rudis på områdena.

Nu har jag pratat med en läkare. Han verkade ju inte HELT förstående inför min situation. Men jag fick ny medicin i alla fall.
Den ska jag börja med i dag, 1 kapsel 25 mg, och sen trappa upp en kapsel varje vecka tills jag är uppe i 200 mg, vilket är 8 kapslar. Det är en relativt ny medicin, som heter LYRICA.
Till det fick jag Citodon till natten.
Men jag ska fortsätta med PLM-medicinen och sätta ut Requipen.

Jaaa, då återstår det och se OM det kommer att fungera. Det kommer att ta ett tag, sa han. Därför fick jag Citodonen.

Det är konstigt - men jag litar INTE riktigt på läkarna. JAG borde - efter alla dessa år - känna min kropp bättre än vad dom gör. Eller har jag fel????

Den dagen jag får en läkare som VERKLIGEN förstår mig och som jag känner FÖRSTÅR mig, ska jag sätta ett kryss i taket! Ja, i varje fall ute i boden! *fniss*

När jag skulle hämta ut medicinen, hade dom inte den i vår by. Utan jag fick akut köra till Falu Lasarett, på apoteket där och hämta ut det. DYRT var det! Och ingen rabatt än!
56 kapslar av LYRICA kostade 214:- styck. Och jag fick två förpackningar! Ja, plus Citodonen, som kostade 66:- för 50 stycken.
SNACKA om att göra av med pensionen!

Nu har jag börjat att lägga till grönsaker till middagen. Och i dag lyckades jag med konststycket att INTE koka sönder broccolin! Det var himla gott!

Ska vila en stund nu efter/på maten. Det brukar jag alltid göra. Blir så trött när jag ätit. Skönt att koppla av en stund.

Har nu tagit min första LYRICA. (ska tas två timmar innan sänggåendet). Men läkaren sa att jag nog inte skulle förvänta mig att de skulle hjälpa de första dagarna.
Men jag kan INTE låta bli att hoppas i alla fall. Det finns ju undantag, eller hur?

Här kommer en bild på Fänforsen i Västerdalarna, där vi var med goda vänner sommaren -08.

Fänforsen -08.


Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Hello, damen!

Kommit hem, från semestern, har varit hemma, över enånhalv vecka. O gud, vad jag blev förkyld, först var det halsen, sedan började näsan rinna, den rann, som en kran. Nu är det bättre, var igår, och åkte skidor, det är några år sen, när jag har varit på skidorna. UCH, man har ingen balans, ramlade 2 gånger, och dom nya binningarna går inte öppna när man ligger på backen, tur, att min man var med, så det blir ny resa idag, har min man sagt.

Ser, att Du kämpar mot maten, har GETT upp, på semestern, ÅT JAG ALLT, DRACK ALLT, men gick opp BARA 7 hekto på 4 veckor!

GER styrke kramar åt Dig, att Du får ordning på Din mat!

2009-03-24 @ 10:17:30
Postat av: Shintaida

Hej iike!

Hoppas att Du blev förkyld EFTER att Du kommit hem! Ibland är det skönt med semester, minsann! Det behövs.

Jag har inte åkt längdskidor på två år nu. Skulle vara kul at prova igen.

Vad BRA att Du inte gått upp mer än 7 hg på 4 veckor! Det bevisar en hel del, tycker jag.

Ja, jag kämpar mot maten - men det är sömnen, eller den UTEBLIVNA sömnen - som gör så att jag äter.

Ska väl få hjälp idag av en läkare som ska ringa.

Kul att höra från Dig igen!

Fortsätt att äta och njut!

Kramisar // Shintaida

2009-03-24 @ 11:15:31
URL: http://shintaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0