23/3 -09 Måste äta MER - på DAGEN!

Vikt: 83,0 kg = + 3 hg
Magen: 96 cm = + 1 cm
Vänster lår: 57 cm
Höger lår: 57 cm

Dagens intag:

INATT: 1 Rulle risgrynsgröt, 3 mackor med ost och kaviar *skäms*
Sen frukost/lunch:
1 Rågkuse med ost och tomat, 1 tallrik A-fil med fiberflingor (Belåten!)
Middag:
Ugnspannkaka med bacon i och jordgubbssylt till


Dryck:

Några kaffe med mjölk
1,5 liter Ingefärsdryck
1 glas mjölk


Ja, kilona går UPPÅT!! Eller, ja, hektona, än så länge.

Jädra skit!

Var hos MB idag och vi pratade bl a om vikten. Det är nog så att jag äter för LITE om dagarna. Det kan vara DÄRFÖR som kroppen "samlar" på sig.
Ska försöka att integrera grönsaker också.

Idag fick jag lära mig att apportera hos MB! *hehehe*

Hon kastade iväg en näsduksförpackning på golvet och jag fick hämta den!
KUL! *fniss*
Ja, det VAR kul, för jag lärde mig olika tekniker att böja mig ner på.

Är fortfarande trött och försökte sova en stund efter att jag kommit hem från MB och shoppingen. Men INTE DÅ!!
Kroppen började med sin stress och sina tics.

Jag borde komma ut - men jag ORKAR INTE RÖRA MIG AV TRÖTTHET!!!!!

Googlade nyss på Ingefärans egenskaper:

* Gynnar aptiten! *hahaha*, rätt person den lille knölen har kommit till! *hehehe*
* gynnar matsmältningen, det är ju bra med tanke på hur mycket jag sätter i mig på natten!
* och den gynnar lederna - också bra.

Jo, jag dricker ingefäradrycken också för att det har satt igång "systemet" i kroppen. Så - ÄNTLIGEN - fungerar DEN biten!

NU har jag druckit min mängd av ingefärsdrycken för idag! HUVALIEN vad starkt det är! Men det känns gott. Kittlar i näsan lite.

Snön den vräker ner, på tvären. Min bil är inte blå längre, den är vit!

"Rökcoachen" ringde och frågade hur det går med rökningen. Jag röker ju fortfarande. Men i höstas höll jag upp i 11 veckor. Sen brast det!
Vi räknade ut att jag röker 8 cigaretter PER DYGN. Så det är inte farligt.
Och får jag sen rätt på sömnen, så blir det mindre, eftersom jag röker på natten när jag är uppe så många gånger.

Nu har min älskade nog törnat in för natten! Han är mycket trött efter jobbet om dagarna. Men i dag var det värre än vanligt!

Han ligger ovanpå sängen och jag kan inte klä av honom utan att väcka honom. *ler*

Så jag låter honom ligga där och ställer min klocka till hans morgontid så han inte försover sig.

Själv är jag också JÄTTETRÖTT, men har inte kunnat sova. Har försökt.

Ska bara dricka upp mitt kaffe och se till att grisarna har mat, sen hoppar jag väl också i loppelådan.

Jo och så har jag gjort en ny sats med ingefäradryck tills i morgon! Mmmmm, starkt och gott! Är som att dricka flytande pepparrot!
Tjoohoo, vad man piggnar till!

Ger Dig en liten bild på en söt kattunge. Vet inte om den gjort något hyss och skäms, eller om den bara är trött.

Kattunge som skäms.


Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0