2/3 -09 Ryggskott IGEN!!

Dagens vikt: - 9 hg
Måtten kunde jag inte ta.


Dagens intag:

Frukost: Kaffe med äggmjölk
Senare frukost: Ryggskott och kaffe med äggmjölk
Lunch: Ryggskott
Kväll: Ryggskott, 3 avokados och kaffe med äggmjölk



Motion: 4 km stavpromenad (innan ryggskottet)


Kl 5,55

Vaknade många gånger i natt av att olika kroppsdelar hade låst sig.
Först var det vänster knä.
Sen var det ryggen.
Och senare vaknade jag av att jag försökte att vända mig, men då hade BÅDE knä OCH rygg låst sig!

Det gjorde himla ont!

Märkte att Ronny hjälpte mig runt genom att putta på mig.
Det var snällt.

Vaknade sen av hans väckarklocka. Ny arbetsdag.

Så jag steg upp 15 minuter senare än han.

Mern jag klarade det själv!

Sitter nu och kollar olika frisyrer, för jag ska klippa mig i morgon!
Det ska vara en "hjälmvänlig" frisyr.
Gärna busig och rufsig.

Kl 8,40

Har precis kommit hem från min promenad.
Hade dubbla byxor på mig.
Så när jag skulle ta av mig de yttre - så sa det PANG i ryggen IGEN!

RYGGSKOTT!!

Nämen, vafan, varför får jag inte vara fri från det?

Det gör gudabenådat ont igen. Precis som förra veckan.

Ringde till Ronny och berättade, så han vet om det.
Han sa åt mig att ta det lugnt. Ja, vad törs jag annars göra?

NU skulle jag behöva honom här!!

Jag är ensam, rädd och gråter!

Mobilen har jag nära mig hela tiden om det skulle bli värre.

Det har hänt att ambulans varit tvungen att hämta mig.

HOPPAS att MB, min rörelseterapeut, kan hjälpa mig igen! Hon är ju så duktig!

Kl 11,25

Har precis pratat med MB om ryggskottet. Hon sa att det kan vara som om det inte har "läkt" sen sist, om uttrycker det så. Minns inte exakt hur hon sa det.

Men jag har MER ont denna gången än förra.

C ringde nyss också.
Berättade för henne att jag ville "yla" lite. *ler*.

Hon fick mina tankar skingrade ett tag, tills jag blev kissnödig.

Tog ju vattendrivande INNAN jag fick ryggskottet. Så nu är jag TVUNGEN att sitta uppe i dryga 1-2 timmar till. För man kissar så förbannat mycket!
OM jag bara kunde få DET ogjort, att jag tog vattendrivande!
För jag vågar fanken inte dricka något nu. Men är törstig, så jag sköljer munnen ibland.

Om jag INTE  hade tagit vattendrivande, hade jag kunnat ligga på värmedynan och titta ut på snönfallet genom fönstret.

För läsa har jag ingen ro till.

Ja, fy för den lede, säger jag bara!

Kl 18,30

Det verkar som att jag får ringa frisörskan i morgon och avbeställa tiden.

Detta för att ryggskottet bara blir värre och värre.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lider med dig vännen!



Kramar från C

2009-03-02 @ 21:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0