19/3 -09 "Bidragsdag"

Vikt: 81,2 = - 1,4 kg 
Magen: 95 cm
Vänster lår: 58 cm = + 1 cm
Höger lår: 58 cm = + 1 cm

Dagens intag:

Frukost: 1 rågkuse med ost
Lunch: Ravioli
Middag: Ugnspannkaka med bacon

Dryck:

Några kaffe med mjölk
Ingefärsdryck
1 glas mjölk
1 glas A-fil

Ja, så var det "bidragsdag" igen. För mer än bidrag är inte pensionen. Man måste nästan vara utbildad överlevnadsstrateg för att kunna överleva.

Jag var och storhandlade, så jag slipper köra så många gånger i veckan.

Jag TÄNKER på ett annat vis när jag handlar, nu när jag äter vanligt. SÅ GOTT!

Lämande keno - det KAN ju slå in!

Hämtade medicin på apoteket.

Ryggskottet verkar ha gett med sig, förutom på natten.

I dag provad jag spikmattan!! JÖSSES, vad den stacks! Låg i 35 minuter på den. Ronny är förskräckt över alla de piggar som finns där.
Och han utropade förskräckt, när han såg min rygg: "Du ser ju ut som en apelsin! Lika knottrig!".

Jag har äntligen börjat kunna städa till grisarna igen.

Solen skiner som bara den!

Och det är HALT på gården. Vill inte göra om fadäsen, som jag gjorde i februari förra året.

Då halkade jag och slog i vänster arm. Och den är inte bra ÄN! Jävla sopor som måste ut!

När jag kom hem från shoppingen, var det bråttom, minsann!

Jag ville ha klart innan Ronny kom hem.

Så på 40 minuter han jag med detta:

* Att städa till grisarna
* Röra ihop smeten till ugnspannkakan
* Sätta på nytt kaffe
* Sätta in ugnspannkakan i ugnen (tungt)
* Prova kläder som jag köpt på postorder
* Byta om kläder

SEN var jag HELT slut!

Sov en stund efter middagen. Vilket jag brukar göra.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Anonym

-1,4 var väl bra!

Trevlig helg!!!

2009-03-20 @ 15:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0