18/3 -09 Städdag

Vikt: 82,6 = + 9 hg (det KAN inte bara nattmaten, utan även vatten!)
Magen: 95 cm = - 1cm
Vänster lår: 57 cm
Höger lår: 57 cm

Dagens intag:

INATT: 2 bananer, 1 äpple, 8 rutor choklad :(
Frukost: 1 rågkuse med ost
Mellanmål: 4 rutor choklad (fy)
Lunch: 1 rågkuse med ost
Middag: Chili Con Carne

Dryck:

Flera kaffe med mjölk
Ingefärsdryck
1 glas mjölk
1 glas A-fil

Ja, chokladen är ju inte någon höjdare, precis! Men det är det enda som kan döva RBS:en för stunden.
Ska ringa sömnlab i morgon och få annan medicin.

Jag har haft storstädning i LÅÅÅNGSAM takt. Är ju rädd om ryggen. Den är så gott som bra nu.

Har städat till grisarna också. Ronny blev glad!! Och kände jag att jag gjorde nytta!

Håller på att tvätta grisarnas kuddar nu.

Jaaa, vikten...den går visst uppåt. *generad*

Men magen hade ändå minskat med 1 cm. Alltid något positivt. Ska inte stirra mig blind på BARA vikten.

Så fort jag fått annan sömnmedicin, ska jag VERKLLIGEN INTE äta på natten! Inte EN  enda smula! Bara dricka.

Pratade med AB idag. Hon har blivit snäll och rar. Så KUL att hon vill PRATA med mig!

C ringde också. Hon kände på sig att jag behövde prata av mig. Henne får jag energi av och hon är en MYCKET god själ och vän! Hon dömer mig inte för det jag tänker. Hon förstår mig.

TACK, C, FÖR ATT DU FINNS!

Spikmattan har inte blivit provad än. Skäms på mig! *ler*

Försökte sova en stund efter middagen, men RBS:en slet i min kropp. Jag är trött!

Solen har lyst, därav lusten att städa. Jag har alltid hög musik på när jag städar. Idag blev det Nanne Grönwall.
Hon är bra! Hon har texter som man förstår och kanske man kan känna igen sig i vissa texter..

Jag börjar må bättre....MEN jag har tänkt efter. Och ALLT bottnar i mina viktproblem.

Hur jag än tänker, så kommer jag fram till att det är vikten som är det största problemet och som gör så att andra problem blir stora som fan!

Går vikten ner, så MÅR jag bättre psykiskt, jag kan TACKLA livet på ett annat vis, jag känner mig ATTRAKTIV, jag ORKAR så mycket mer mm, mm.

Jag vet att det är fler som har det som jag. Men tiger om det.

Vill ni prata av er, kan ni maila mig om ni vill. Men skriv först en kommentar, om ni vill ha kontakt med mig.

Om ni skriver i er mail, så visas inte den på sidan, utan den kommer privat till mig, på min mail,

Ja, nu hoppas jag återigen, att jag får en lugn natt. *suck*

Önskar jag slapp sova. Men det är kul att drömma! Det kan ju bli så knasigt och så kan man ändra om man vill det.

I morgon ska jag köpa ny choklad till Ronny. *ler*

Men jag tänker INTE köpa till mig själv och gömma undan! Många gör så, men det blir man inte smalare av. Man lurar sig själv, bara!

Knäna mina, knirkar och knakar under min tyngd. Önskar gå ner till 60 kg. Men Ronny tycker 70 kg räcker. Men då sa jag mellan 65 och 70 kg, så går vi halvvägs. *fniss*

Det kommer visst att bli varma dagar och kalla nätter. Så brukar det ju bli i vårbörjan.

Om dagarna, när jag sitter på verandan och röker, tittar jag på björkarna och kollar om dom fått musöron. Men det dröjer väl ett tag till.

MH har skaffat telia, så nu kan jag ringa till henne med bara en uppkopplingsavgift. Hon har kontantkort, så hon får betala ändå. Men om hon bara ringer upp mig och ber MIG ringa upp, blir det billigare. Då får vi tätare kontakt. Ska bli kul!

Här kommer en bild på två björnar som söker kontakt med varandra! *fniss*

Två björnar söker kontakt.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Kul bild! Själv har jag icke vägt mig! Vill inte veta än. Har dock ett projekt: 1 eller 2 smörgåsar på morgonen och då håller jag mig mätt fram till lunch, 1-2 smörgåsar till lunch och då måste jag ju hålla mig mätt fram till middagen och sen kanske 1 smörgås till middag. Någon frukt emellan och till kvällen!

Vill ha en nedgång snabbt!

2009-03-19 @ 08:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0