16/3 -09 Aldrig mer!

Dagens vikt: 81,2 kg
Magen: 95 cm
Vänster lår: 57 cm
Höger lår: 57 cm

Dagens intag:

Frukost: Rågkuse med tre ostbitar
Lunch: Potatisklyftor med pepparsås (rester sen gårdagens middag)
Middag: Fullkornsspaghetti med 5 köttbullar

Drycker:

Några kaffe med mjölk
1,5 liter Ingefärsdryck
1 Lågkaloridryck med körsbärssmak
1 glas mjölk
1 glas A-fil


Idag skulle jag kunna sjunka genom jorden! Gud förbjude det jag har gjort!!
För en gångs skull, så berättade jag för en person mina ALLRA, ALLRA innersta tankar. Men jag kommer ALDRIG, ALDRIG att göra det igen!
Det enda jag önskade, var FÖRSTÅELSE för att jag tänker som jag gör. Men det blev en HELT annan reaktion.

Ja, mina tankar var/är ett nödrop på hjälp.

Jag är en jävel på att dölja det in i det sista! För jag vet att alla bara säger "trams".

Jag är trasig i själen och i kroppen. Livslusten finns inte där längre. Men det fick jag ingen förståelse för, tycker jag.

Tyckte senare, att det var synd om personen som fick veta det. Det var taskigt, att personen fick veta det.

Men som sagt - ALDRIG, ALDRIG mer kommer jag att berätta mina ALLRA, ALLRA innersta tankar och funderingar mer.

De får gnaga, fräta sönder mig inifrån istället.

Till Dig: personen som jag tror att jag gjorde illa: FÖRLÅT!!

Du känner säkert igen Dig.

Ja och så till annat....

Jag var hos min rörelseterapeut, MB i morse.

Vi pratade vikten av vikten...(finurligt va´? *fniss*)

Hon gav mig rådet att prova med att dricka 1-1,5 liter ingefära-avkok varje dag.

Och hon tyckte att det var bra att jag gått över från Lätt & Lagom till Bregott. Det är Ronnys förtjänst!

När jag körde därifrån, åkte jag DIREKT till affären och inhandlade en finfin ingefära!

Gjorde ett avkok på lite av den.

Så här gjorde jag:

Tog 1,5 liter vatten
Skalade ingefäran
Rev ner rätt många bitar med potatisskalaren i vattnet
Lät det koka upp
Stängde av plattan bara
Lät det stå på plattan tills det blivit svalt/ljummet
Silade det sen ner i en tillbringare

Tog mitt första glas....tjolahopp, vad det smakade pepparrot i slutet!! Men det kan jag ta. Det var konstigt gott ändå.

Jag rekommenderar det.

Det får kroppen att "livas" upp. Jag märkte skillnad efter två glas.

Var då tvungen att gå och sätta mig på dass. FYRA gånger, efter dessa 1,5 liter!!

Annars brukar jag gå TRE gånger på EN VECKA annars!!

Mer kissnödig är jag med.

Och MB sa att det även hjälper ämnesomsättningen och värken i positiv bemärkelse.

Dyrt var det inte heller! Lätt att göra.

Det känns SKÖNT att ha kommit bort från LCHF:andet. Det gjorde mer ont än nytta - på/för mig. De säger ju att man mår bättre med LCHF och att man äter godare.

Nej fan, det tycker INTE jag!!

NU äter jag gott och jag ser på Ronny att han är inte orolig för mig längre.

Det känns så SKÖNT att kunna diskutera viktminskning med Ronny! HAN har aldrig bantat, men han VET så mycket! Och han ger mig råd och puffar på mig.

Jag ÄLSKAR honom!

Nu äter jag tre gånger om dagen. Minst. Ska lära mig att äta mellanmål också. Men allt har sin tid.

Och så väntar jag ju på att ryggen ska bli stabil, så att jag kan gå ut och gå med stavarna! Det längtar jag efter.

Då - jädrar i hoppet - kommer jag att gå ner i vikt!!

Ingefärsdrickan gör VERKLIGEN nytta! Rena vattendrivningen ju!

Så det kommer jag att fortsätta med. Det är ju inget farligt.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Ska nog koka den där ingefäran! Nej det är inte jag som ska ha barn, jag ska bli mormor!!!!

Jag har tre flickor 24,23 och 18. Hon som är 24 ska ha barn vilken dag som helst.

Kram till Dig oxå!

2009-03-17 @ 08:15:43
URL: http://brittalovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0