9/6 -09 Inhandling av trallvirke

Vikt: 78,9 kg = - 0,1 kg

Magmått: 81 cm = + - 0 cm

Steg: 17 253 steg

Motion: ca 600 kvm gräsklippning


*********************************************************************

När Ronny hade åkt till jobbet, dök jag ner mellan lakanen igen!

Oh, så skönt!

Men först åt jag frukost.

Vaknade igen vid halv tio och steg upp. Trött fortfarande, som vanligt.

Men det hjälpte lite med kaffe och lite dator.

Jaha, klippa gräset.

Hur ser vädret ut?

Nähä, inget regn utan deet var sol.

Drog på mig bikinin, som redan är väl använd i år. hehehe

Pratade först lite med grisarna, innan jag gick ut. Har ju ingen annan att prata med. *suck*

Gick ut och drog ut gräsklipparen och tankade den.

Drog bort den i det hörnet av gräsmattan som jag alltid börjar i. Drog i snöret - OCH DEN GICK IGÅNG!
HURRA
, för den rätta knycken!

Nu är det en sån maskin som är släkt med handjagaren. Alltså, man får putta på den. För självgående är den INTE!

Vi har en rätt så kuperad gräsmatta, som är den övre, så att säga.

Så det är att köra över stenarna och hoppas på att bladen INTE ska röra vid dem. Vidare ska man RUNT vissa stenar. Och så har vi två små rabatter man ska runda.

Vidare är det tre äppelträd och en jädra torkvinda, som någon idiot har fått uppsatt (JAG??) som är i vägen.

Ja och så hängrännan som man måste flytta på för att kunna klippa och järnhinken som ligger där och skräpar. Varför, vet jag inte! Vi har väl inte orkat plocka bort den!

Inramningen av allt detta, består av en taggig häck. Vilken man nästan måste in i för att kunna vända klipparen.

När jag klippte, så gick jag rakt in i ett av de stora äppelträden och fick en gren mitt i pannan. Fattade inte varifrån jag blödde. Men snart nog fattade jag att jag hade hål i huvet! Hahaha

Jag slet som ett DJUR med all gräsklippning!

Svettades nästan blod. Ja, det droppade och rann svett om mig i alla fall.

Häcken ville mig illa, för den rev mig.

När jag klippte på baksidan, var det det lösa gruset som sprätte upp på mina ben och gjorde mig illa.

Sen var det den nedre gräsmattan.

Ja, den var så TJOCK på vissa ställen, att jag var tvungen att ta sats för att komma igenom skiten!

Tro nu inte att jag klippte allt på en gång, inte!

Nejnej, jag hade mina pauser med vattendrickande och ätande. Jättetörstig var jag!

Efter dryga tre timmar, var allt klart och fint som snus! Och en kalldusch på det. Sköönt!

OJ, vad jag var nöjd!

När Ronny kom hem, berömde han mig. Det behövde jag verkligen.

Och när han kom hem, tyckte han att vi skulle åka och köpa trallvirke till paviljongen.

VA???

Ännu MER arbete idag?!

DET hade jag INTE räknat med!

Men så blev det.

Ni ser på bilden hur mycket det blev. ÅTSKILLIGA metrar!



Och här är en bild på spännbanden vi hade över virket när vi körde hem det på släpet.



Min bil, som har dragkrok, fick VERKLIGEN arbeta för sitt uppehälle!

Det gick inte fort hem.

Och så skulle skiten lastas AV med! *suck*

Jag var hungrig! *stamp i golvet*

Vi fick det gjort och Ronny åkte iväg och lämnade släpet.

Under tiden lagade jag mat. Men fick VÄNTA på honom!

Då hade han stått och "kärringsnackat" med han som hyr ut släpet!

Typiskt.

Jag höll ju för fan på att dö av hunger!

Efter maten blev det inte mycket gjort.

Datorerna och sen en relativt tidig kväll/natt.

Vi var grusiga i ögonen, båda två av trötthet.

Ronny somnade som en liten blå gris. Sov så gott, så.

Jag somnande väl jag med, men vaknade många gånger under natten.

Och då var jag och snodde en kanelbulle, minsann!

Det var gott!!

Nä, bättre nätter önskar jag mig. Gärna kallare. Vi har rätt varmt i sängkammaren igen, tycker jag.

Men det tycker inte Ronny. *suck*

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0