7/6 -09 Valdagen och en lat dag

Vikt: 79,5 kg = + 0,8 kg

Magmått: 83 cm = + 2 cm

Steg: 7 440 steg

Motion: Ingen


*********************************************************************

En riktig latdag!

Sovit länge och periodvis. Men de sista timmarna var skönast.

Slängde mina lurviga över sängkanten klockan tolv först!

Detta för att min matklocka ringde och berättade att jag skulle äta. *suck* Annars hade jag sovit längre!

Jag är som Skalman - har en mat och sov klocka. *fniss*

Inte orkade jag ställa klockan på fem och ta min morgonpromenad, inte. Nä, en riktig slöfocksdag har det varit.

Ronny la dom sista plattorna tillrätta inför paviljongbygget. Spännande!

I veckan ska vi köpa virke.

Om jag har röstat i dag?

Nänä, det gjorde jag för länge sen!

Så jag har dragit mitt strå till stacken.

När Ronny la plattorna tillrätta, kunde jag inte göra något, mer än att stå och glo.

Bestämde mig för att rensa i min ytte-pytte lilla blomrabatt. Det behövdes!

Och pissemyror var där! USCH och FY!

Sen fick jag för mig att gräva upp lite liljekonvalj och sätta i min rabatt. Vi har MYCKET liljekonvalj!

Får se om dom tar sig. Dom sprider sig ju själva, har jag fattat.

Jag har ont i knäna. Vet inte om det är vädervärk eller vad.

Men jag la mig två timmar med värmemadrassen lindad runt knäna. Det gjorde lite gott, det.

Du kan TRO att jag fäller skinn nu!

Kära nån!

Ronny kallar mig för "snake". hehehe

Det låter som tejp, när han drar av skinn på min rygg. Skönt att få bort det, för då kliar det inte så mycket.

Har inte orkat gå så mycket som jag brukar, idag.

Som sagt - en lat dag.

*Sjunde dagen var en söndag och det var en vilodag*.

Vet inte om jag citerat rätt, men en vilodag ser jag söndagen som.

Här kommer en bild på början till paviljongplatsen. Än så länge "bara" plattor:



Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0