6/6 -09 Paviljongen inköpt!

Vikt: 78,7 kg = - 0,2 kg

Magmått: 81 cm = + - 0 cm

Steg: 19 986 steg

Motion: Stavgång 4 km, shopping på stormarknad


***********************************************************************

Ja, det blev en tidig morgonpromenad. Klockan fyra i morse var jag ute och gick stavgång i skogen.

Sen gick jag hem och drack lite kaffe och kollade datorn.

Var uppe till klockan halv sju.

La mig, men kunde INTE SOMNA!!!!

Fan också!

Vred mig tills klockan var ungefär halv nio. somnade jag och sov till halv tio.

Upp och tog en kopp kaffe med Ronny.

Var uppe en stund och sen la jag mig igen. I halvdvala, givetvis...grrrrr

Sen ringde IP och vi pratade en längre stund. Sen somnade jag igen, minsann!

Och sov EN timma!

Om jag är mör?? Jodå, in på bara skelettet. Ögonen svider, ont i huvudet och jag är trött.

Vi var och inhandlade en paviljong, som vi ska sätta upp när Ronny är färdig med plattorna och trägolvet på terassen.

Det blir så fint, så!

Efter det, åkte vi till Ica Maxi och storhandlade. Mycket folk. Mycket skrik på ungarna! Fy sjutton!

Nä, man ska handla när man vet att ungarna har lagt sig. På kvällen alltså.

Idag har vi haft alla väderlekar, förutom snö, hagel och driv-is. Men det kommer säkert det med, bara för att jävlas.

Undrar om det blir åska idag?

Det KÄNNS så, men det kan vara falskt alarm på grund av min trötthet.

Nää, vad jag gnäller idag! Men det är nog en "gnälldag" för mig. Jag lider med Ronny, för han har SÅ ONT i ryggen, så.

Så jag tar över lite grann där, av värken och gnället.

Nu ikväll hade vi en riktig myskväll.

Vi hade köpt lite chips och ostbågar och tittade på en skräckfilm.

Ja, vi hade sett den innan, men den är spännande ändå. Den heter "13:th ghost".

Se tittade vi på en annan film på TV som också var bra. Den hette "Vad en kvinna vill ha". Den var kul!

Under tiden som vi satt och smaskade i oss och tittade på TV, började jag få ont i magen. Hade bara ätit av chipsen, som var starka. Kryddade med chilipeppar.

Jaha, då var det dags att akut springa på dass!

Flera gånger till och med!

Sen ville jag inte ha mer gott. Kände mig urlakad.

Vi gick och la oss rätt sent, men läste en stund i alla fall.

Natten har varit hyfsad.

Men Ronny fick smörja in min rygg med Emla-kräm, för kliandets skull. Kändes skönt!

Var bara uppe ett par gånger och sov länge, gjorde jag.

Fick liksom sova ut, utan att bli störd av min kropp på något vis.



Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0