5/6 -09 Personligt brev och ingen energi

Vikt: 78,9 kg = - 0,3 kg

Magmått: 81 cm = + - 0 cm

Steg: 15 084 steg

Motion: Stavgång 2 km


***********************************************************************

Var jättetrött när Ronny väckte mig. Ville bara somna om igen. Men det kunde jag inte.

Är ju van att ta ett ordentligt "hejdå" till honom och att ta en kopp kaffe vid sex-tiden.

Men jag satt och nickade i soffan, allt!

Innan han körde till jobbet, bytte jag om.

För jag HADE bestämt mig för att ta min stavgång som vanligt!

Visst blev den av. Men det tog längre tid och jag kände mig full. Men det var trötthet.

Kom hem och la mig igen. Klarvaken!

Men jag lyckades att somna om - två gånger -  innan jag steg upp.

Satte mig vid datorn och drack en kopp kaffe. Trött igen.

Inget blev gjort. För jag ORKADE inte. Energin var slut - finito!

Under tiden som jag väntade på att det skulle bli lunch, skrev jag ett personligt brev till Försäkringskassan. Skickade även med bilder på bilen.

Mer kan jag inte göra nu. Nervös väntan!

Fy fanken - hade satt upp på min lista "macka med stekta champinjoner" till lunch. Puust att stå vid spisen!

Men jag gjorde det.

Städade till grisarna två timmar tidigare, för jag hade PLANERAT att vila tills Ronny kom hem.

Men då ringer AB och vill prata!

Hon hade ringt när jag var ute och plockade gräs. Så jag ringde upp henne.

Då hade hon GLÖMT vad hon ville! Typiskt!

Men vi satt och pratade smink, vikt och ärlighet i förhållanden i dryga 2 timmar!

Ingen sömn, nähä.

När vi avslutat samtalet, var klockan 15.

Ja, en liten stund kunde jag vila.

Somnade inte, utan jag halvdvalade bara.

Sen kom Ronny hem.

Vi tog en kopp kaffe och summerade dagen som gått.

Därefter var det dags för middag. Spisen IGEN! Visst är det kul med en ny spis, men det är inte alltid KUL att stå vid spisen.

Men det blev middag i alla fall.

Sen ville jag försöka vila igen, efter middagen.

Ställde min klocka på en och en halv timma fram i framtiden.

Ronny gick ner i spelrummet och spelade keyboard med hörlurar på,  för att inte störa mig.

Men jag kunde inte somna nu heller!!

Bara halvdvala, som är besvärligt!

Upp som ett skott i alla fall, när klockan ringde.

Kaffe igen för att försöka piggna till.

Tittade på "Postkodmiljonären". Sen var det "Talang 2009". Lagom panndött för att slötitta på.

Passade på att måla mina naglar ljus-ljus-rosa under tiden.

Hela dagen och kvällen kliade det på min solbränna. Nåt så infernaliskt!

Så Ronny fick smörja mig med Canoderm. MYCKET Canoderm, på ryggen. Så smorde jag in magen och bröstkorgen.

Men det kliar ÄN!

Jag skriver detta klockan tre på natten, för jag kan inte sova.

La oss och släckte lyset vid 23,45.

Kunde INTE somna!

Vred och vände på mig. Somnade väl till några minuter här och där, för jag drömde lite.

Nu skiter jag i att lägga mig tills jag varit ute och gått!

Tänker göra det vid fyratiden, när det blivit lite ljusare.

Men först en kopp kaffe och väntan på ljusare tider.

Men under dagen, mellan mina viloperioder, passade jag på att "samla steg". Så det blev en del ändå.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

UCH, vad trågigt, att Du kan inte sova!

Nu är betong-skulpturen FÄRDIGT, hur kan jag SKICKA BILDERNA åt Dig?

Kram Irene

2009-06-06 @ 20:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0