4/6 -09 Regn hela dagen

Vikt: 79,2 kg = - 0,7 kg

Magmått: 81 cm = - 1 cm

Steg: 14 382 steg

Motion: Stavgång 2 km + städning av altan


***********************************************************************

Ja, nu går vikten neråt igen! Känns skönt.

Det har regnat PRECIS hela dagen. Förutom i morse när jag var ute och gick. Men det var också den enda luckan av uppehåll.

Var lite rastlös, så jag sov en stund och åt sen lunch.

Så trist att äta ensam jämt!

Rastlösheten fortsatte i kroppen och jag visste var jag kunde göra av den!

Städa altanen!! *jiippii*

Sagt och gjort.

Drog fram snabeldraken, trasor och en bunke med vatten. Jif-flaskan hängde med ut.

Började med att torka av alla listerna, där det fanns flugbajs eller nåt. Det var vitt under, minsann!

Torkade stolar, bord och bänk från pollen.

Bytte flugfångare på alla fönster.

Ja, såna man tejpar fast och flugor eller bromsar eller vad det nu är, fastnar i kletet och surrar sig till döds. Nä, jag är INTE en djurplågare. Men dom ska inte komma och tro att dom kan bita mig hur som helst, inte!

Sen var det till att starta snabeldraken!

Den fick mycket att äta!

Mycket broms, som jag hade slagit ihjäl och inte vågat ta på eller ta bort. Dom slök snabeldraken som om den aldrig fått mat!

Så var klockan tre och dags för mellanmål. Då var jag färdig med städningen.

Efter mellanmålet, städade jag till våra grisar.

Men jag gick INTE ut och plockade gräs, när det regnade, inte!

Nä, det gjorde Ronny när han kom hem.

Grisarna fick sallad, gurka och morot av mig istället. Och prat och kel, förstås.

På kvällen kom deppigheten tillbaka.

Men jag orkade läsa en del i min bok.

Natten har varit orolig.

För jag hade bestämt att jag skulle skriva ett personligt brev till Försäkringskassan och bifoga bilder på bilen som jag tänkt mig.

Var ju tvungen att försöka att göra en form av utkast till det i huvudet.

Så det var en lite svårare natt jag hade med många uppvak och svårt att somna om.

Bjuder på ett gäng med maskrosor och bin.



Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0