3/6 -09 Letade ny bil

Vikt: 79,2 kg = - 0,7 kg

Magmått: 81 cm = - 1 cm

Steg: 15 290 steg

Motion: Shopping och städning


***********************************************************************

Steg, som vanligt, upp tidigt.

Skulle till MB, rörelseterapeuten, halv nio.

Min vänstra sida är stel, så hon försöker mjuka upp den allteftersom. Och det gör hon bra. För det känns så skönt när jag går därifrån!

När jag var färdig där, åkte jag och handlade pellets till marsvinen. Sån pellets som man har till burbottnen.

Sen åkte jag och köpte mig en ny luftmadrass, minsann! Nu väntar jag bara på att sol-fan ska komma tillbaka!

Det var meningen att Ronny och jag skulle titta på ny bil till mig på lördag. Men jag åkte till Bilmetro först och kollade. Dom hade inte en sån jag ville ha.

Så jag åkte upp till Opel och kikade.

Ja, dom hade inte den hemma, men dom kunde hämta hem den från Borlänge samma dag.

Visst, det gick jag med på!

Det är en Opel Zafira Easytronic. En högre bil och med bättre lastningsförmåga för min rullstol och min rullator.

Har lite kasst att röra mig i många perioder. Och många ryggskott har jag.

Har ansökt på Försäkringskassan om bilstöd.

Beslut tas den 17:e juni. HOPPAS, HOPPAS!!!

Zafiran är metallicsvart och OTROLIGT lätt att köra! Har aldrig kört en sån lättkörd bil.

Och där kan man montera in hissanordning för rullstol/rullator.

Ja, det blir väntans tider nu.

Jo, nu hann jag före i min dag.

När Ronny kom hem, bytte han bara om, så åkte vi in och provade bilen. Ja, JAG provade den. Men Ronny var nyfiken på hur automatlådan funkade.

Efter det, så skrev försäljaren ett papper, där det står att den hålls tills F-kassan bestämt sig. Avslås min ansökan, säljer han bilen. *suck*

När vi kom hem, åt vi. Oooh, så gott det var med mat!

Sen tog jag min vanliga sovlur efter middagen, en stund. Den är viktig i mitt liv.

Sover ALLTID efter middagen. Annars kan det hända att jag blir tjurig som en unge! Det märker jag, de gånger jag INTE får sova.

Vi gick och la os tidigt och jag orkade läsa ETT kapitel i min bok. *jippii*

Men sen dök jag ner med näsan i kudden!

Hade tre uppvak med svårt att somna om igen.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0