31/5 -09 Mors dag

Vikt: 79,3 kg = + 0,8 kg

Magmått: 84 cm = + 4 cm

Steg: 9 656 steg

Motion: Ingen


************************************************************************

Ja, nu går vikten uppåt ett tag. I varje fall i fem dagar.

Idag blev det ingen solning. För Ronny fick för sig att börja bryta upp plattorna på uteplatsen.

Den var alldeles nedsjunken på ena sidan.

Så han spettade och vattrade allt vad han kunde.

Jag skottade lite jord, sen fanns det inget mer jag KUNDE göra.

Så jag spolade av min bil, för den var full med pollen. Blå och gul, minsann! *fniss*

Jag gick i bikini hela dagen. Ingen såg mig, gudskelov!

Ronny höll på i flera timmar, men det blev inte färdigt för det.

Vi planerar att bygga en paviljong där, med trägolv och grillplats. Någonstans att bjuda gästerna, när de kommer.

Vi har ju stentrappa NER till uteplatsen, så Ronny vill bygga en trätrappa, som är jämn, så jag inte snubblar så lätt.

Jag har ju lite kasst balanssinne.

Jag såg hela tiden till att han drack och kom in i skuggan en gång i timman. Lockade med kaffe och kanelbullar.

Det var jobbigt att stå och titta på.

Dels för att jag inte kunde göra något, dels för att jag fick så ONT under fötterna!

Jag tänkte inte på att ta ett foto innan Ronny började spetta plattorna. Det var synd. Men någonstans finns det minst ett foto på den. Det vet jag.

Men att hitta det bland ALLA foto som vi har! *suck*

Det var den hetaste dagen i år. Och Ronny stod mitt i solen hela tiden. Men han är envis som en gammal åsna!

Har han börjat på något, ja, då ska det fortsättas!

Efter middagen gav han upp. Ronny hade ont i kroppen och händerna, för han hade inte handskar på sig heller.

Sen blev det dusch för oss båda.

Jag kunde inte duscha så varmt som jag brukar. För jag är fortfarande bränd av solen. Så det gör ont att få värme på det.

Sen höll vi kväll.



Det var skönt att slappa framför datorn ett tag. Inget speciellt på TV:n heller. Så vi gick och la oss rätt tidigt, vid 23-tiden, tror jag.

Jag somande som en stock! Och sov rätt gott med två uppvak på natten, bara.

Jag blir så slut, när jag inte får sova en stund efter middagen.

Boken som jag har, får allt vänta på mig tills jag orkar läsa den!

Min dotter ringde och grattade mig på Mors dag. Det uppskattade jag och blev jätteglad för!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0