30/5 -09 Fint väder o MC-utflykt

Vikt: 78,6 kg = + 0,8 kg

Magmått: 80 cm = + - 0 cm

Steg: Ingen ny räknare än

Motion: Stavgång 2 km


***********************************************************************

Vaknade klockan fem och var ute och gick redan kvart ÖVER fem. Det var underbart stilla i naturen och ingen trafik.

Skön temperatur. + 5 grader.

Sen gick jag hem och tog en kopp kaffe och gluttade lite på datorn, sen kröp jag ner bredvid gubben igen.

Sov till klockan åtta.

Det kommer att bli en lång MC-tur i dag. Så det gäller att vara pigg och alert när man kör.

IP kom vid halv elva. Det var en lagom tid att börja på att köra.

Det var varmt som i i helskotta!

Vi körde snirkelvägar till Fänforsen.

Det är en fors i Dalarna, som man kan åka rännforsning, kanoting mm. Ett äventyrsfors, helt enkelt.

MYCKET vackert och lugnande. Man kan även strosa omkring i en park. Med små vattendrag här och var.

Vi fikade först. Ja, billig fika var det inte! Dom vet att ta betalt av turister, minsann!

Vi satt i skuggan, för vi hade mc-kläderna på.

Sen gick vi ut och ner till forsen. Vi kom precis till att få se två gäng åka ner med gummibåtar i forsen.

Vad det måste kittla i magen!

Vi strosade omkring en stund, tills vi inte orkade med värmen mer.

Så åkte vi iväg igen.

Nu på det andra hållet och på småvägar. Dock inte grusvägar.

Vi hade bestämt att vi skulle våldgästa C.

När vi kom dit höll C:s man på att elda upp ris. JÖSSES vad det rök om det!

Där var vi drygt två timmar.

Åter till Falun, men denna gång på stora vägen.

Vi tankade på Jet och såg att vi kört 28 mil!

Men IP hade kört längre och längre skulle det bli för henne. Dryga 8 mil till om jag inte minns fel. Så hon hade kört drygt 16 mil TILL, utöver dom 28.

Men hon tycker om att köra långt.

Ronny och jag var lite möra, dock. Har inte hunnit få in så många mil i kroppen än.

Jo, under färden var vi tvungna att stanna vid vissa klockslag, för jag var tvungen att äta. IP tyckte nog det var bra, för då kunde hon ta sig ett bloss...hehehe...och jag med.

När Ronny och jag kom hem, tog vi fram vattenslangen och spolade av cyklarna och sen tvättade vi dom omsorgsfullt. Vi gör så ibland. Annars blir det "bara" putsning.

Ronny var hungrig, så han tog ett par mackor och kaffe, istället för att jag skulle behöva ställa mig vid spisen.

Sen var vi HELT slut!

Min solbränna sved ordentligt av värmen från mc-kläderna. Så det var fort av med dom kläderna och hoppa i MJUKA kläder.

Vi la oss vid 23-tiden.

Jag kunde inte läsa, för mina ögon sved så dant. Hade väl fått in lotion i ögonvrårna när jag smorde mig.

Ja, det var denna händelserika dagen det.

Och INGEN trillade med sin MC! *fniss*

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0