21/6 -09 Nya tag med Body Shape

Vikt: 82,4 kg = + 2,2 kg (efter midsommarhelgen)

Magmått: 83 cm = + 2 cm (efter midsommarhelgen)

Steg: 4 916 steg

Motion: Ingen


************************************************************************

Steg upp på RIKTIGT halv tolv. Men var trött ändå.

Då, på tidiga morgonen, hade det varit många uppvak och mycket spring på dass. Ja och röka förstås.

Himlen var klarblå, så jag trodde att vi skulle ut på motorcyklarna.

Men icke!

När jag vaknade halv tolv, var det stora molntussar med regn i, som KUNDE falla ner. Så det blev inget med det. *suck*

Åt frukost klockan nio och la mig sen igen. Urtrött!

Är seg som en gammal kola idag.

Huvudet värker - jag är varm - lätt irriterad - och trött.

Så jag tog mig en vända i bingen igen och mediterade, för jag kunde inte somna.

Skönt att bara kunna ligga med något mörkt över ögonen och låta tankarna vandra. Man kan komma på goda idéer då, vet Du!

Mat igen klockan ett. Nu börjas det igen efter helgerna med att äta förnuftig och många gånger!.....grrrrr.... jobbigt!

Vid fyra-snåret åkte vi in och handlade.

Kom då på att det jag behöver mest nu, är ju PROTEIN.

Men jag ville INTE köpa en massa kött, för då hade jag varit tvungen att stå vid spisen mitt på dagen också.

Nä, det får det vara slut med!

Så jag köpte PROTEINDRYCKER istället, som jag ska ha till lunch!

Och så tar jag en ALLÉVO vid tre-tiden. Och på morgonen blir det vanlig frukost, på kvällen, vanlig middag.

DET tycker JAG är ett bra upplägg. För jag får i mig ALLA näringsämnena i alla fall. *ler med hela ansiktet*

Aaaah, då kan jag sola lite mer i sommar istället för att laga mat!

I kväll satt vi på paviljongen och åt middag.

Härligt med "space", alltså!

Och fast vi "åt ute", så kostade det inget!

Och jag slapp disken som vanligt. *fniss*

Vi gör alltid som så, att om jag lagar mat, så diskar Ronny.

Det blir oftast så.

Och när han diskar så torkar jag av spisen och fixar med den.

Bra va´?

Vi satt och pratade en stund när satt på paviljongen. Det var mysigt och lugnande.

Sen gick vi in och kollade om det fanns något på TV:n, när Ronny hade diskat..

Vi såg POIROT.

Det var lite förutsägbart vem som var boven, som vanligt.

Den minst misstänkte. Så jag bara slötittade under tiden som jag smorde in mina nariga fötter.

Fick sova med strumpor på för att inte kladda ner lakanen.

Det blev en lugn natt. Sov i ca fem timmar i sträck.

Men när vi lagt oss, läste jag två kapitel i min bok. Den är så spännande!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för komentaren. Jag blir galen på det ibland så jag behövde verkligen skriva av mig =)

2009-07-02 @ 13:36:01
URL: http://iamiamaria.blogg.se/halsa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0