19/6 -09 Midsommarafton i goda vänners lag

Vikt: Har inte vägt mig

Magmått: Har inte mätt mig

Steg: Har inte stegräknat

Motion: Har inte motionerat


************************************************************************

En hektisk förmiddag!

Städning i hela huset.

Gäster på besök i eftermiddag.

C med familj kommer ju och då måste det vara presentabelt.

Lite trött var jag. Så jag försökte sova mellan ett och två, men det gick inte! Kunde INTE somna!

Så jag klev upp och gjorde sallad istället.

Köttet var redan marinerat. Gjorde iordning det igår, för att det skulle få dra över natten.

Så kom då C med familj vid fyra-tiden.

Dom hade köpt ny, fin bil!

Det var kul att få träffa C! Har saknat henne så!

Hon är som en syster, mentor, ja, you name it, för mig!

Regn hade vi hela förmiddagen, ända tills vid tvåtiden, då det övergick i duggregn.

Ingen paviljonginvigning! *suck*

Men det blev grilla av och vi avnjöt maten i köket. Jag TROR att dom blev mätta! *ler*

Till efterrätt hade vi glass, grädde och krossade maränger ihoprörda till en smet. Det uppskattades!

Tiden gick och vädret blev bättre och bättre.

Så till slut blev det så bra att vi KUNDE inviga paviljongen!

Vi tog ut kaffe, kakor och lite mer att dricka...hmmm... *ler*



Se så mysigt det blev!

Vi satt där en stund, men sen började dom andra att frysa! JAG var varm i pälsen!

Men vi gick in och spelade lite BUZZ på vårt PLAYSTATION 3.

C och jag spelade ihop. Men vi vann inte för det. Ronny vann båda gångerna - givetvis!

Så blev det sent och deras son behövde få sova. Ja, dom också.

Det blev tyst och tomt när dom hade åkt.

Jag diskade upp och sen la vi oss också.

Ronny somnade snabbt. Men jag somnade inte förrän efter tre!

KUNDE inte somna, men sen när jag väl gjorde det, så sov jag gott. Vaknade klockan sex på lördag morgon och tog mig ett bloss, sen la jag mig igen.

Ja, jag sov faktiskt tills jag vaknade nästa gång!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0