18/6 -09 Att handla innan midsommar!

Vikt: 80,2 kg = + 0,5 kg (PMS igen)

Magmått: 81 cm = - 1 cm

Steg: 20 498 steg

Motion: Shopping i 4 ½ timma


**********************************************************************

Ja, så var det dagen inna midsommarafton. Och inget är inhandlat till morgondagens middag med C med familj.

Så jag åkte iväg klockan halv tio.

Åkte först till PREEM för att förnya kenot.

Sen tankade jag min bil. För den gick nästan på ångorna!

Så var det dags för APOTEKET och BOLAGET, givetvis.

APOTEKET hade de så mycket att göra, så de kunde inte expediera mina mediciner meddetsamma. Fick återkomma om en timma.

Gick till BOLAGET och köpte det jag skulle där.

Sen fick jag flanera runt i olika affärer för att få tiden att gå.

Började få ont i fötterna och ryggen.

Så gick jag tillbaka till APOTEKET. Då visade det sig att dom INTE hade en viktig medicin hemma!

INGET apotek hade det, häromkring.

Ska få det på tisdag.

Tur att jag har kvar tills dess!

Därefter åkte jag till PLANTAGEN för att inhandla plastblommor till paviljongen.

Jag gick där lääänge och väl och tittade på olika blommor.

Men dom var ju så förbannat dyra!

Visst, de riktiga blommorna kostade lika mycket, men jag tyckte det var i överkant, minsann.

Sen bestämde jag mig för små kransar, kan man säga, som liknar nåt slags ris.

Du kan kanske se på bilderna hur det blev



Titta på stolparna. Det blev ingen bra bild, men hoppas att det syns. Tog bilderna från övervåningens fönster.

Den här bilden visar de flesta stolparna. I verkligheten blev det faktiskt snyggt!



Så nu är paviljongen NÄSTAN färdig. Jag vill ha lite rankor på paviljongbenen. Men det får bli när jag hittar något billigt!

Men tillbaka till shoppingen.

När jag varit på PLANTAGEN, så åkte rätt över parkeringen till ICA MAXI.

Och JÖSSES, vad folk där var!

Har aldrig sett så mycket folk där förr!

Ja, jag tog en liten kundvagn och bökade mig in i affären.

Sen blev det som om man gick i ett vacuum!

Jag hade en LÅNG inköpslista.

Puuh, det skulle bli jobbigt!

Jag, som andra, fick tränga mig fram för att nå mina tilltänkta varor.

Det gick INTE snabbt!

Men till slut var jag färdig i alla fall.

Ställde mig i en av de långa, många köerna.

Var helt slut i pannbenet!

För shoppingen hade tagit mer än TVÅ timmar!

Betalade och kom ut.

Ja, då REGNADE det, givetvis!

Fick in varorna i bilen och så slog det mig; MYGGLJUSEN!!!!

Jaha, det var bara att gå i  igen i röran.

Denna gång med en korg. Så det blev lite lättare.

Inga myggljus hade dom, bara spiraler som man tänder på. Jaja, det fick duga.

Ställde mig återigen i kassakön. Denna gången hade shoppingen tagit en HALV timma!

Allt på grund av allt folket.

Så kom jag ut igen.

Nu skiter jag i det här, tänkte jag!

Åkte hem och packade upp allt.

Men det tog en massa plats.

Som tur är, så har vi matkällare. Så mycket hamnade där.

Sen skulle jag hinna med att städa till grisarna! Då var klockan tre.

Och när jag håller på med det, ringer min mobil. Det var AB som ringde.

Hon hörde att jag var väldigt "off" och stressad. Men vi hann med att prata lite, i alla fall.

Halv fyra var jag färdig med grisarna och färdig mentalt!

Vid fyra kom Ronny hem och det blev fika.

Sen bad jag om en stunds sovande. Det gick bra.

La mig och tänkte att jag vaknar snart igen i alla fall, så jag ställde inte klockan.

Vaknade klockan ÅTTA!!

Men vad fan....!

Var är Ronny?

Han spelade keyboard och hade glömt bort tiden och inte hade han ätit heller!

Ja, han glömmer bort tiden när han spelar, för han lever sig in i det han gör.

Så det blev en sen middag.

Klockan tio var vi i säng.

Men jag kunde inte SOMNA!

Vände och vred mig, men till sist somnade jag nog. Men jag hade många uppvak den natten.

Åt gjorde jag med. *suck*

Det var min dag.

Shoppingturen tog fyra och en halv timma allt som allt. Ont i fötterna och ryggen.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0