17/6 -09 Paviljongen blir färdig!

Vikt: 79,7 kg = + 1,0 kg

Magmått: 82 cm = + 2 cm

Steg: 9 477 steg

Motion: Ingen


*************************************************************************

Ja, det ser man på mått och vikt hur jag mår. Men jag tar det med ro. Jag tror att det är dags för PMS och att det är därför som jag äter så mycket.

Och jag tror att jag samlar vatten som en cisterntank.

Idag var det sol, så jag drog på mig bikinin och hängde ut lite mer tvätt.

Sen började jag med att sätta ihop utemöblerna. Bordet var lite kinkigt med benen. Ja, Du vet nog hur en beskrivning kan se ut. Så jag fick gissa mycket.

Men det blev stadigt och bra i alla fall och skruvarna på plats. Alldeles själv, gjorde jag det! *stolt*

Och vände på bordet med. Det är inte det enklaste, att vända rätt på ett bord, inte!

Innan jag satte ner möblerna på paviljongplatsen, så sopade jag bort all spån och plockade bort högen med spillvirke.

DET var jobbigt för ryggen!

Sä här ser det ut, utan paviljongtak.



Ja och så putsade jag knopparna till stolpändarna med sandpapper, så de skulle bli fina.

Ska köpa plast- eller sidenblommor och sätta på dom på stolparna sen i morgon

Så idag blev det lite jobba.

Men jag hann att sola i ca 40 minuter igen, innan den jädra solen gick i moln igen! Grrrr

Blev tvätt och korsordslösning istället.

Städade till grisarna vid tre-tiden.

Orkade inte innan.

Och gräs får dom varje dag nu. Så salladskontot har minskat. Givetvis nu när den är rätt billig. *suck*

När Ronny kom hem blev det den vanliga visan - Kaffe, kanelbullar, hopp i jobbarbrallorna.

NU skulle vi bygga IHOP paviljongen!

Det blev lite diskuterande innan JAG fick rätt! *näsan i vädret*

Det var joxigt att få på paviljongtaket och få det rätt.

Och det blev HÖGT i tak, så jag fick peta med en tumstock för att få i stålpinnarna i rätt läge!

Så här ser det ut nu, innan blommorna kommer på plats:



Vi invigde det med att äta middag där.

Härligt med en paviljongplats! Efter TRE år fick jag som jag ville ha det!

På andra sidan paviljongen är grillplatsen. Och den ska invigas Midsommarafton, när C med familj kommer hit.

Jo, jag fick avslag på bil av försäkringskassan. Men jag kommer GIVETVIS att överklaga. För det var inte rättvist!

Dom ska ALDRIG glömma mitt namn!

Så jag var ledsen och nedstämd i går kväll. Ja, nästan apatisk och likgiltiig. Hade struntat i om tåget kört över mig. Men kruxet är, att det GÅR inga tåg här, där vi bor, på vår tomt! Hehehehe

Snart kommer bild på hur det ser ut när blommorna är på plats.

är paviljongen HELT färdig!

OJ, vad jag ska njuta!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Trevlig Midsommar!

2009-06-19 @ 09:18:45
Postat av: Shintaida

Hej Irene!

En riktigt trevlig och regnfri midsommar önskar jag Dig med!

Kram // Ylva

2009-06-19 @ 09:47:13
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-20 @ 08:37:33
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0