16/6 -09 Staketbyggning och shopping

Vikt: 78,7 kg = - 0,4 kg

Magmått: 80 cm = + 2 cm

Steg: 15 809 steg

Motion: Powerwalk 2 km


*********************************************************************

I dag blev det shopping på Jysk!

Sparade 400:- på att jag valde billigare dynor till stolarna, men med samma kvalité. Hur man nu ska definiera DET!

Jag köpte utemöbler och dynor, med andra ord.

Bordet var LIIITE större än jag trodde.

Det kom knappt in i min bil, som är en kombi.

Men efter lite trixande, så fick jag in det. Men fick skynda mig att stänga luckan, inna bordet kasade ut igen.

Kom hem och slet som ett djur, för att få ut möblerna!

La dom på gräsmattan så länge, i sin plast, tills dom skulle packas upp. När det nu blir av.

Jag hann att sola i ca 40 minuter innan soljävelen gick i moln och det såg lurt ut på himlen.

Hade tvättat, så jag lät det hänga ute.

När jag hade klätt på mig igen, från bikini till vanliga kläder - ja, kommer den förbaskade solen tillbaka!!

Men jag satte mig på verandan och löste korsord istället. Och drack kaffe och rökte.

Ronny skulle i alla fall komma hem snart.

Jag hade städat tilll grisarna. Gjorde det vid två-tiden redan. Så var det gjort.

Hade bestämt att jag bara skulle tvätta idag, för knäet var inte riktigt bra.

Ronny kom hem och det blev samma procedur; Kaffe och bullar och sen hopp i jobbarbrallorna.

Idag skulle staketet upp.

Ett spännande projekt. För NU är det i sluttampen, minsann!



Här håller Ronny på med läkten till staketet. Det var ett företag fö sig själv, det.

Och jag kunde inget hjälpa till med. *suck* Bara frysa och glo.

Lite kaffepaus och bulle så energin kom tillbaks.

Och överdelen till staketet är färdigt:



Sen var det bara att hålla i plankorna som Ronny sågade. Det gick fort, för han använde en sågklinga.

Och så var jag förste skruvhållare igen till honom. Annars hade det tagit längre tid. TROR jag. Jag gjorde nog en insats i all fall.

Och så började själva plankbygget:



Det började bli kväll och myggen OCH knotten hade hittat oss.

Vi fick värja oss rejält och jag rökte som en borstbindare!

Men se så fint det blev när det blev färdigt. Efter dryga fyra timmars jobb igen!



Aaaah, NU ser man vad det ska bli - nästan!

Vad roligt, tycker jag.

Som vanligt, blev det en snabb middag.

Sen dusch och nattinatti. Ja, jag läste lite först, förstås.

Många uppvak med ätande hade jag som vanligt nu. Men som sagt, jag låter det tona ut av sig själv.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Tindra

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 04:31:12
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0