1/6 -09 Ny månad igen

Vikt: 81,3 kg = + 2,0 kg

Magmått:  85 cm = + 1 cm

Steg: 14 624 steg

Motion: Ingen


*********************************************************************

Så var det Juni! Och snart midsommar och med det mörkare igen.

Idag fortsatte solen att skina.

Det skulle bli regn till kvällen, så det var bara att passa på att sola ryggen med, så att den fick samma färg som framsidan - röd.

Så jag blåste upp det sista på min luftmadrass, som jag använder när jag solar.

Den var lite slapp, så jag blåste tills den var hård.

Drog ut den och tog på mig bikini och min telefon, för jag har radio i den.

Där låg jag och solade och kände att luftmadrassen började sjunka lite åt gången.

Mycket riktigt.

Den hade pyspunka!!

Men jag BLEV röd, som jag ville, på ryggen!

Så jag drog in luftmadrassen igen och ställde den i musikrummet som vanligt.

När jag tittade till den, var den slapp som en.......ja, Du vet vad jag menar. *rodnar*

Så jag drog på mig en tröja och tog fram solstolen istället. Ville inte bränna framsidan mer. Men ansikte och armar kunde få lite mer sol.

Så var det matdags och i samma veva städade jag till marsvinen. Stackarna, vad dom var varma!

Sen gick jag ut och satte mig igen tills Ronny kom hem.

Vi fikade och pratade om dagen som varit.

Sen fick Ronny ett stolleryck igen!

Han SKULLE bryta plattor igen!

Sagt och gjort, gjorde han det. Med samma resultat som dagen innan. ONT!

Inte nog med det!

MYGGEN hade varit ivrigt på honom, så han hade STORA blemmor som kliade. Både på rygg, armar och ben.

Jag smorde in dom med Emla-kräm. Sen slutade det att klia.

Men Ronny såg HEMSK ut!! Det såg verkligen ONT ut! Rödblemmig och eländig.

Sen fick grisarna komma ut en stund i det svala gräset.

Dom bara la sig ner och började äta på gräset. Det var nog skönt för dom att komma ut.

Men det blev bara en stund, för MYRORNA var på dom!

Så dom VILLE in sen, när jag hämtade dom.

Lite piggare blev dom med.

Inget på TV, men det var rätt sent och vi var trötta.

Så vi la oss vid 22,30-tiden.

Ronny läste, men jag orkade inte i dag heller. *suck*

På natten kom regnet. För när jag var ute och tog ett bloss vid 3-tiden, regnade det som spön i backen.

Skönt att få bort pollenet.

Natten var lugn med två uppvak. Sover bättre och bättre nu, verkar det som.



Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: iike

Hej på Dig!

Länge sen, har inte haft lust att vara här, vi har haft så fina dagar här oppe!

Ja, snart får du se, vad jag har gort på betong-skulptur kursen!

Kram Irene

2009-06-02 @ 19:18:31
Postat av: Shintaida

HEJ Irene!

DET var länge sen!

Välkommen ska Du vara!

Jo, vi har också haft fina dagar, så jag bloggar dagen EFTER, nu för tiden.

Jaa, jag är nyfiken på vad Du gjort på kursen! Ska bli SÅ spännande, så!

Hoppas att allt är väl med Dig!

Kram // Shintaida

2009-06-03 @ 15:47:11
URL: http://shintaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0