15/6 .09 Golvet läggs nu och kanelbullar bakas

Vikt: 79,1 kg = + 0,6 kg

Magmått: 78,0 cm = - 2 cm

Steg: 5 134 steg

Motion: Bakning av kanelbullar


***********************************************************************

Idag pallade jag inte gå ut alls och gå.

Och igår satt jag i princip och bara glodde på datorn som ett fån. Och det är en här bilden:



Inte kul att glo på i en hel helg , inte! Sen skiter jag i om Pluto är glad eller inte!

Men jag hade en bullbaksdag framför mig, nu istället.

Och jag hade ont i mitt vänstra knä. Det följde inte med dit jag gick, liksom. Tog sin egen väg. Så jag var tvungen att ha stöd på.

Hur hade det sett ut om jag tog en powerwalk med ett knästöd??

Det hade ju inte funkat, för jag hade snubblat och legat med näsan i diket! Bland brännässlorna!! Ajajaj...

Nä, det fick vara.

Så jag bakade kanelbullar istället till Ronny.

Det tog hela dagen!

Ja, jag var nog inte så snabb, precis. Orkade inte vara det.

Städade till grisarna, när jag var färdig.

Och vet Du vad? Jag smakade INTE på en enda bulle - DEN dagen!

Det gjorde jag sen, för jag har börjat nattäta igen. Fy skäms!

Men det är bara och gilla läget. För jag kan inte styra mig när jag är så trött att kroppen gör som den vill.

Men i alla fall - Ronny kom hem och fick sin vanliga dos av kanelbullar och kaffe.

Sen rusade han ut - i LITE duggregn och fortsatte med paviljongen!

Jaha, det var bara för mig at ta på mig varmt och gå ut och hjälpa till med NÅGOT: För jag kan INGET om paviljongbygge.

Nu skulle golvet läggas.

Skulle bli intressant om ramen var rak.

Men vad fan hade det gjort om den var sned?

Det hade bara varit och skruva på lite mer plank, så hade det sett rakt ut, tycker JAG.

Här ser Du inpassningen av den första brädan.



Med spänning gick jag ner och försökte hjälpa till.

Jag höll i brädorna när Ronny sågade och jag var förste skruvhållare till honom, minsann!.

Ett litet fruset jobb, må jag säga.

Men jag knotade inte.

Här är lite mer av paviljonggolvet lagt. Och solen lyser lite.



Jag blev snorig och mitt knä värkte som attan. Men jag sa inget. !

Här är hela golvet lagt nu. Efter fyra timmar.



Det blev INTE snett, utan helt perfekt i förhållande till ramen inunder!

Brädspillhögen börjar bli stor!



Efter golvläggningen, höll vi kväll.

Jag hade så ont i mitt nä, att jag nästan släpade det efter mig som Ringaren i Notre Damme!

Lagade en MYCKET snabb middag och sen lite TV.

Och sen vet, Du, kom värken!!

Jag nästan ylad av smärta i knäet! Inte nog med med!

Jag hade atritont i mitt vänstra pekfinger. Så det fick jag lägga skumgummivärme om.

Ja, som jag såg ut!

Och myggen därute. JÖSSES, vad många DOM jävlarna kan bli! Och stora så man kan skaka tass med dom ju!

Får se hur det blir att sitta ute i sommar.

Fick sova med både knäskydd och fingerskydd på mig i natt.

Fick också ligga på rygg och Ronny klagade över att jag snarkade. Det är ju klart, när man har ONT! *fniss*

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0