12/6 -09 Flyttning av grunden igen

Vikt: 78,1 kg = - 0,9 kg

Magmått: 80 cm = - 1 cm

Steg: 10 886 steg

Motion: Powerwalk 2 km


***********************************************************************

Jösses, vad jag var trött i morse!

Höll på att trilla av sängkanten och somna där.

Men kaffe, dator och lite gnugg i ögonen hjälpte LITE.

Tog min powerwalk när Ronny kört till jobbet.

Sen kröp jag ner i bolstrena igen! Skööönt!

Sov som en gris tills klockan ringde, för att jag skulle äta.

Fanken!

Ett jädra ätande hela tiden, tycker jag!

Men jag gjorde som klockan sa åt mig.

Pratade med grisarna, men jag fick inget svar. Inte ens ett pip. *suck*

Ska skaffa en CD-spelare till köket, så att jag kan lyssna på talböcker, åtminstone. Inte enbart lyssna på kacklet på radion.

Dom nya låtarna tycker jag inte är så bra heller.

Städade till grisarna som vanligt. Och gav dom gräs. Det tyckte dom om. Satte i sig det på rekordtid!

När Ronny kom hem, blev det kaffe och bulle för hans del. Kaffe för mig.

Sen fullkomligt rusade han ut, för att fortsätta paviljongbygget.



Nu håller han på med stolparna. Mäter och har sig.

Sen var jag tvungen att hjälpa till lite.

Jag är inte på det viset, utan jag försöker.

Då visade det sig att vi skulle ha UT hela golvstommen IGEN!!

Men halleda, så tungt det var!

Men vi lyckades.

Vi mejade ner Ölandstoken lite. Men den tar sig väl igen. Får hoppas att den bara blev chockskadad.

Jag ställde mig på ribborna och Ronny spikade dit stolparna. Det gick fint och blev bra.

Precis när vi var färdiga med stolparna, så började det att regna!! Givetvis. Men vi/han kunde inte göra så mycket mer i dag ändå.

Se så fint stolparna sitter nu!



Ja, vi ska inte ha staket helt runt om, utan lite öppet får det vara mot naturen.

Sen åt vi och duschade.

Åkte till Ica Maxi och handlade vid 20,30-tiden. Förhoppningsvis skulle det vara relativt barnfritt då. HATAR när jag hör ungar skrika! Ändå har jag två själv. Underligt.

Vi var hemma igen vid 21,30-tiden.

Packade upp sakerna och ta sig en kopp kaffe.

Sen lite TV, men det blev ändå tidigt i säng. Ca vid 22-tiden, tror jag.

Läste lite i min bok och somnade sen.

Vaknade två gånger. Var törstig och röksugen, som vanligt.

Men det var acceptabelt med två uppvak egentligen. Men dom kom lite tätt. Ca 1 ½ timma emellan, sen skulle jag ju upp fem i alla fall.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0