11/6 -09 Bygget fortsätter

Vikt: 79,0 kg = + 0,3 kg

Magmått: 81 cm = + - 0 cm

Steg: 8 072 steg

Motion: Powerwalk 2 km


*************************************************************************

I morse blev det Powerwalk istället för stavgång. Det ger så mycket mer, tror jag. För då svettas man och pulsen ökar.
Lika med högre fetförbränning och efterbränning.

Det är ju inte meningen att jag ska gå UPP i vikt, för fanken!

När jag kom hem hade jag ont i mitt vänstra knä. Typiskt!

Så jag fick sätta på min knäartos med gångjärn i sidorna, för att hålla knäskålen på plats.

Har vilat mycket idag på grund av det.

Ja och så har jag haft vädervärk i hela kroppen. Inte många steg idag, inte!

När Ronny kom hem, blev det som vanligt.

Kaffe och bulle och sen ut till paviljongplatsen.

Han skulle spika ihop ramen nu.

Jag fick hjälpa till, genom att hålla emot med spettet.

Det var lite kruxigt i hörnorna, så vi fick flytta ut hela ramen för att han skulle komma åt att spika.

Men det lyckades!

När det var klart, så satte vi ihop två sidor av paviljongen, för att se hur stort det skulle bli.

Inte stort, blev det!

Vi tror att det är YTTERMÅTTENTÄLTDUKEN som är 3 x 3 meter, inte mellan fötterna på paviljongen.



När det var färdigt, hade Ronny ångan uppe och började med stoplarna till staketet.



Här står han och funderar på hur långa stolparna ska vara vid trappan. Och hur han ska spika fast stolparna. För nu går det INTE att dra ut grunden!

Han rådfrågade mig och jag sa att stolparna bör vara korta vid trappan och långa inne vid stenmuren. Så ock blev det.

Det hann att bli sent innan det ens var halvfärdigt. Ja, stolparna hade han sågat till, förstås.

Men det blev en sen middag och DET tycker inte jag om!

ALLT blir sent då!

På kvällen hade vi grisarna uppe en stund så de fick mysa och äta lite minimajs.

Trasan sov, så ögonvitorna syntes!

sover dom hårt och gott!

Han ville inte gå ner, inte, sen när vi skulle bära ner dom.

Så var det dags för tandborstning och pillerknaprande för min del. *suck*

Orkade inte läsa något heller. För jag hade så ONT i kroppen!

Somnade väl efter dryga en timma och vaknade 3 gånger i natt. Oh, så jobbigt! Trött som en urvriden trasa, var jag varje gång!

Får se hur det blir sen, om en vecka si så där.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0