10/6 -09 Ramen sågad och lagd tillrätta

Vikt: 78,7 kg = - 0,2 kg

Magmått: 81 cm = + - 0 cm

Steg: 5 849 steg

Motion: Städning

**************************************************************************

Stavgången, som inte verkar ge så mycket, struntade jag i idag. Skulle ändå städa sen. Och det regnade som spön i backen. *huttrar*

Jag gick och la mig igen efter att Ronny åkt till jobbet.

Sen så tog jag en kopp kaffe och satte mig vid datorn för att vakna.

Och när jag vaknat ordentligt, började jag med att damma i huset.

Detta gjorde jag till KVINNABÖSKE BAND. Härligt att höra redig skånska!

Så jag lallade med där mest hela tiden. Ja, där jag kunde texten.

Och så fram med den berömda snabeldraken så den fick äta upp mitt skinn. Jag har ju tappat en hel del i min skinnömsning, sen solbrännan.

Ja, vad det är längesen solfan var framme nu!

Längtar efter den och att få sätta på AC:n igen i sovrummet.

När Ronny kom hem, gick han ut till paviljongplatsen, efter en kopp kaffe med kanelbulle.

Då började han att såga till ramen till trallgolvet till paviljongen. Han gjorde ett verkligt grovjobb, för det var mycket attt såga och passa in!

Se här hur det blev. Nu är det INTE ihopaspikat än.



Det verkar till att bli rätt stort ändå.

Jag kunde inte göra något, utan satt på trappan och höll honom sällskap tills knotten nästan ätit upp mig!

Sen gick jag in!

Jo, som vanligt har jag städat till grisarna och gett dom gräs.

Det blir MYCKET billigare än att köpa hem en massa sallad!

Dom tycker bättre om gräset också.

På kvällen la jag en Tarottolkning genom telefonen. Det gick bra.

Men jag föredrar frågor på ett papper, så jag kan sitta i lugn och ro och studera korten. Får mer information då.

Men jag får väl ta skeden i vacker hand.

Efter tolkningen var jag helt slut.

La oss rätt sent och natten bjöd på några uppvak som störning. *suck*

Jag tyckte det var varmt!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0