3/7 -09 Tillbaka igen!

Vikt: 79,5 kg = - 2,9 kg


***********************************************************************

Hej svejs i lingonlådan!

Det var länge sen vi sågs nu. Jag har inte mått så bra den sista tiden och jag har haft mycket på min agenda. Så det har inte funnits ork att skriva blogg, helt enkelt.

Nu struntar jag i att mäta mig eller stega steg.

Kommer att koncentrera mig på vikten. För den är viktigast för mig just nu. Ja, det har den varit hela tiden. Men på de senaste dagarna har något börjat hända, UTAN att jag behöver ta Furix (urindrivande).

Det jag har gjort, är att jag börjat äta en god tonfiskröra 2-3 gånger per dag. Mättar gott! Och så har jag dragit in på mitt drickande. Då menar jag INTE alkohol! Utan vatten, kaffe och mjölk.

För en läkare sa, att jag dricker FÖR MYCKET om dagarna. När vi la ihop allt jag drack på en dag, så kom jag upp i nästan FYRA liter!

Så de två senaste dagarna har jag inte druckit så mycket, mer än när jag VERKLIGEN är törstig eller kaffesugen. Och det HAR gett resultat!

Inte ens på kvällen väger jag över 80 kg mer!

Jag skriver in allt i Matdagboken.se. En KANONSAJT! Där har man verkligen kontroll och det är KUL att hålla på med den.
Man räknar kalorier där.

Nu ska jag berätta om en fadäs förra onsdagen:

För en gångs skull, skulle jag ut och köra MC alldeles SJÄLV! UTAN Ronny alltså.

Jag skulle åka till C och hälsa på.

Det var stekhett och det var varmt i MC-kläderna.

Jag tog ut MC:n och det gick bra. Den väger dock ca 200 kg.

Sen skulle jag starta den.

Jo, den gick igång.

Men sen stannade den igen!

Men vad faen!

Försökte starta den igen, men den ville inte.

Svetten rann och droppade om mig.

Jag tjirrade så mycket på starten, att jag drog ur batteriet.

*suck och stön*

Fick hämta boostern för att boosta igång batteriet.

Batteriet sitter under sadeln. Så det var lite joxigt.

Satte på minusklämman på minuspolen och la boosterboxen under sadeln. Fick hålla den på plats med höften, för att den inte skulle trilla ner.

Sen fick jag pricka in, så att plusklämman rörde vid pluspolen på batteriet, för den gick inte att klämma fast. För trångt.

Plusklämman fick jag hålla med höger hand.

Hur skulle jag NU kunna starta cykeln?

Jo, med VÄNSTER hand, fick jag ha på HÖGER handtag, där gas och tändning sitter. Och så försökte jag att starta fanskapet igen.

Näää, den ville INTE starta!!

Vad fan brukar Ronny göra när HAN startar min cykel? För det är han som brukar göra det till mig, under tiden som jag låser huset, när vi ska någonstans.

Jag höll på i 45 minuter med att försöka att boosta igång cykeln.

Svetten droppade ner på batteriet, så jag trodde det skulle bli kortslutning.

Gick in och slet av mig MC-kläderna och ringde C och sa att jag inte fick igång eländet. MEN att kommer, gör jag! På MOTORCYKEL!

Jag satte boostern på laddning, för jag tyckte att det fanns lite ström i den.

Sen var det bara att vänta.

Så jag satte mig på altanen och tog mig ett bloss och funderade på vad som kunde vara fel.

Kände på mig att JAG gjorde något fel.

OCH SÅ SLOG DET MIG!!

BENSINKRANEN FÖR FAEN!!!!!

DEN hade jag glömt att öppna!

Detta - till mitt försvar - för att Ronny ALLTID brukar sköta proceduren med att starta min MC.

Fick nya krafter nu.

Men lika våt av svett som en nybadad bebis!

Batteriet var ju uttjirrat, så jag var tvungen att använda boostern i alla fall.

Satte bensinkranen och satte på boostern och choken.

Och TJOLAHOPP!!

Den STARTADE!!

Svettig som fan, lät jag den stå och puttra när jag sprang in och torkade mig, ringde C och drog på mig MC-kläderna igen.

Ner med boostern i källaren, på sin plats.

På MC-n och iväg!

Jag började inte svalna i skinnet förrän jag kom upp i 90 knyck.

Aaaah, vad det fläktade skönt!!

Inte nog med det....jag HITTADE till C också!!

Jag har ju så OTROLIGT¨dåligt lokalsinne, men det funkade. Fram kom jag!

TÄNK, jag klarade ALLT själv!

Ja, det var en händelserik dag, det. Och SVETTIG!

När jag kom hem, var Ronny redan hemma. Så jag putsade av MC:n och så hjälpte han mig in med den i garaget/boden igen.

Jag hade pratat med honom i mobil när jag kom fram till C och berättat vad som hänt. Han sa direkt: bensinkranen!

Han har skämt bort mig för mycket, min kära älskade!

Men, men. Jag kommer ALDRIG mer att glömma bensinkranen!

Ja, det var allt för idag.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Felicia

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 14:38:23
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0