23/7 -09 Min 45-årsdag!

Ja, så fyller man då 45 år.

Jag känner mig som 37 fortfarande.

Blir nog aldrig äldre.

Jag fick en ny digitalkamera av Ronny. En röd och grann en!

Den har en sån stor display, så blinda kan se den. Nu slipper jag använda mina glasögon jämt när jag ska fotografera.

Här kommer ett par smakprov frå den nya kameran.



Det är ett avblåst träd vid Styggforsen i Dalarna.



Här är det stora fallet i Styggforsen.

Visst blir det fina bilder av kameran? Jag är ju ingen expert på att ta foto. Men jag är nöjd!

Min kära Mor var den enda som ringde mig. Verkar som om jag blivit bortglömd av resten av världen.

Det kändes lite sorgligt, faktiskt. Ledsamt.

Ja, jag vet om att jag är dålig på att höra av mig, jag med. Så jag fick väl bara igen.

Tänkte mycket på min avlidna Mormor. Hon brukade ge mig ett stort fång med rosor varje år jag fyllde. Mörkröda, var dom.

Kom på mig själv med att tänka: Konstigt att Mormor inte har ringt!

Men hon har ju varit död i 12-13 år nu!

Ja, vad knasig man kan bli.

Ronny och jag gjorde, som ni ser på bilderna, en utflykt till Styggforsen.

Och det BLEV styggt!

Vädret var emot oss hela tiden. Det regnade.

Och när vi körde därifrån, så åkte vi till Jutjärns Kalkbrott.

Ni ser en bild här.



Det är en GIGANTISK grop!

När vi varit där, så regnade det inte.

Så vi bestämde att vi skulle åka tillbaka till Styggforsen och plåta och filma lite.

Men se, när vi kom dit, började det att ösregna IGEN'!!

Jädra skit!

Så vi åkte hem istället.

Jag la lite Tarot för en väninna och sen blev det sent.

Vi åt middag klockan tio på kvällen!!

Ronny fixade med filmerna som han hade lyckats ta under dagen. Och det tog tid.

Jag satt bredvid och höll på att trilla omkull av trötthet!

När vi sen la oss, orkade jag inte läsa , utan somnade direkt!

Inte likt mig, inte!

Ja, det var min 45:e födelsedag och det var bara Ronny och Mor som förgyllde den.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: carita

Hej på dig!!

Grattis tänkte på dagen höra av mig men Julia ska åka iväg på läger så vi packar för fullt.

Ha det bra ta fina foto.

din syster

2009-07-24 @ 21:24:34
Postat av: C

Hej vännen!



Du vet att jag inte glömde dig. Du fick t o m present av mig i god tid till födelsedagen. Tog bara fel på datum denna gången - virrhjärna som man är så ringde jag dig dagen efter och grattade dig...några timmar för sent...skäms

Hoppas din dag blev bra ändå.

Jättefina foton du tagit med den nya fina kameran.

Kramar i massor från C = )

2009-07-25 @ 21:15:47
Postat av: I-L

Inte tyckte du väl att jag sjöng så gräsligt att jag förstörde din dag med min sång?? :P

2009-07-26 @ 00:10:41
Postat av: Shintaida

Hej, kära vännen C!

Ja, jag VET att Du inte glömde mig!

Det var jag som glömde bort att Du inte glömde! förvirrad?

Blev så glad när jag öppnade paketet från Dig!

PRECIS såna böcker behöver jag i mitt liv just nu!

Du VET ju vad man behöver!

Men så är ju Du just DU!

Och det är jag glad för!

Kramar i massor kära vännen min!

// Shintaida

2009-07-26 @ 19:58:02
Postat av: Shintaida

Heeej I-L, min vän!

Du sjöng INTE gräsligt för mig!

Blev så rörd över att Du gjorde det, så jag visste inte vart jag skulle vända mig!

Tur att det inte var bildtelefon, för då hade Du sett hur röd i ansiktet av rörelse jag blev!

Kramarna till Dig, kära "kollega"!

// Shintaida

2009-07-26 @ 20:00:42
Postat av: Shintaida

Hej Syrran!

Long time, no see!

Tack så mycket!

Hoppas att det gått bra med Julias lägerankomst!

Fotona blir kanon med den nya kameran! Den gamla kan ta sig i häcken! fniss

Hälsa barnen från Moster!

Kram // Shintaida

2009-07-26 @ 20:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0