20/7 -09 Mitt "nya" liv börjar i dag

Ja, mitt "nya" liv börjar idag.

Har gått med i Viktklubb.se på Aftonbladet.

Hoppas, genom det, att jag ska bli bättre på att äta.

Klockan är sju och det regnar som fan. Men jag ska strax gå ut och gå min 4 km powerwalk. Man kan bara bli blöt! Det är ju bara VATTEN, så det torkar ju igen.

Ett uppvak i natt vid 4-tiden. Men jag åt INGET!

Det var för mörkt för att gå ut då, annars hade jag gjort det. Bara för att få det gjort!

Ja, vilken jävla plåga det kan vara med motion!

I morse VAR det en plåga med motionen!

Det ÖSREGNADE ju!

Men jag gick ut och kom hem blöt som en hund.

När jag varit inne i stan och handlat och var på väg hem. Så tänkte jag; Vilken BRA bil jag har!

Och när jag tänkt det, så började det ryka mellan ratten och rattstången!!

Kvickt som tanken letade jag upp en parkeringsplats och slog av motorn. Såg då också, att helljuset var på hela tiden. Det gick INTE att släcka!

Ringde i panik till Ronny och han sa att det var bara att köra på hem.

När jag kommit hem och han hjälpt mig in med varorna, så plockade han isär bilen lite.

Det var någon kortslutning i blinkersarmen, eller hur man nu säger.

Vi åkte in till stan igen med Ronnys bil och åkte till TVÅ olika skrotar, men dom hade INGA sådana på lager.

Det VISSTE jag väl för fan! Jag brukar ju ha otur!

Men Ronny var inte den som var den, inte.

Han satte sig vid köksbordet och pillade isär mojängen och gjorde något. Och NU fungerar det som ett klockverk igen!

Ja, vad han kan!

Jag brukar säga, att det han INTE kan, är inte LÖNT att kunna!

Så där sparade jag mellan 200 och 1500 (för en ny) kronor tack vare att Ronny kan sina saker!

*smack* i pannan ska han ha som tack!

Tack för idag!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0