29/1 -09 Uppe innan tuppfan

Tuppen sov när jag steg upp. Han vaknar ju inte förrän sju och jag steg upp KVART i sju. hahaha Där fick han!

Var tvungen att stiga upp så tidigt för att hinna duscha innan jag skulle till ögonläkaren.
Jag har börjat få lite synbortfall i höger ögonvrå på höger öga. Och så har det tillkommit ultravioletta blixtar.
Så de ville undersöka mig så fort som möjligt, eftersom jag är opererad för grå starr i båda ögonen.

Först blev det bedövningsdroppar, sen pupillvidgande, sen bedövning igen två gånger till, sen nån annan smet.
Dom undersökte sist med en lins, som liknade en lupp och hade speglar, så de kunde titta runt i ögat.
Det dom kom fram till, var att glaskroppen hade lossnat lite och att jag har efterstarr.
Vad det är, har jag inte kunnat läsa på lappen jag fick, än.

Jag BRUKAR kunna köra hem själv, efter pupillvidgande. Men eftersom dom hade använt luppen också, som hade nån fet smörja på sig, så kunde jag inte alls se med höger öga.

Men jag tog det med ro. Det hade blivit rätt ljust och ljuset reflekterades i snön. blev det liiiite besvärligt att köra!
När jag kom till 70-skyltet här hemma, såg jag nästan inget, med något av ögonen.

Och när jag svängde upp på vår väg, så tog jag svängen över på vänster sida. Tur att ingen kom!!

Och så kom jag på att soptunnorna stod ute vid vägen.
Dom ville jag givetvis missa.
Och det gjorde jag. *puuh*
Där jag brukar ställa min bil på gården, finns ett järnräcke.
Och satt jag verkligen och kisade och körde sakta, sakta framåt. Hela resan hem gick bra.
Men jag gör INTE om den själv!!

Sen vilade/sov jag ett par timmar, när Ronny ändå höll på med att köra rallyspel med sin kompis över nätet.

Har pratat med C i telefon också. Vi har alltid så mycket att prata om, så batteriet i telefonen tog slut! Jaja, vi hörs fler gånger.

När jag städade till grisarna, gick faktiskt Trasan ut på en promenad under bordet. Han är söt, när han vickar på rumpan! Som vanligt, satt Buseman och vaktade på att maten skulle komma.

Igår spelade Ronny och jag Buzz Quiz. Och jag vann två gånger av tre!! Tjolahopp!

Äggdeffen går bra, men jag hade gått upp 2 hekto i morse ändå. Men det beror på "den kvinnliga förbannelsen"! Väntar mig ett nedåtgående resultat i morgon.

Psykologiskt sett, så LÅTER 80 mycket mer än 79,8 eller hur? Just det, jag väger 80 kg! *hhrrmm*

Det var dagens information.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0