27/1 -09 Det funkar!

Jag vägde mig i går morse och jag vägde mig idag. Det var 1,4 KG som jag gått ner sen jag började äggdeffen i söndags! Eller, ja, sen i går morse.
Helt fantastiskt!
Så jag äter mina ägg med glädje. Det ÄR ju gott också. Ska bli intressant i morgon bitti och se vad som har hänt på vågen då. Eller mig, kanske. *ler*

Ronny var ju inte helt nöjd med min snöslungning i söndags. Så jag var ute idag igen och gjorde om hela gården. Jag breddade infarten och tog bort mer snö runt kanterna. Så nu BORDE han vara nöjd. Annars får jag göra om det igen. *suck*

Nu har min kropp fått vad den tål! Har träningsvärk. Men jag har ju motionerat på ett nyttigt vis. Så får jag se det.

Grisarna (marsvinen...hehehe) har vant sig vid att det är jag som städar till dom nu. Förutom helgerna, för då får Ronny göra det.
Jag börjar städa i deras matlåda och då står dom och väntar på att jag ska bli färdig. För dom vet om att EFTER att den lådan är städad så blir det MAAAAT!!
Dom är helt galna när dom får mat. Ja, deras mat består av isbergssallad, gurka, morötter och ibland persilja. Dom har fri tillgång till hö, som är basfödan. Sen har dom också fri tillgång till havre.
Det ser kul ut ibland när dom lyfter huvudet från havreskålen, för då kan det hänga något havre i morrhåren som guppar när dom tuggar.

Något som det tog lång tid för mig att fatta, var att dom inte har någon svans. Jag hade haft kaniner innan och dom har ju svans. Dock liten, men ändå. Likaså att grisarna inte skuttade, vilket jag var van vid, när det gällde kaniner. Det handlade helt enkelt om en anpassningsfråga från min sida.

Jag ringde C också dag. Hon mådde bra och hade tänkt ringa mig. Ofta hinner jag först.

Min dotter MH, ringde också idag. Hon ville berätta lite om vad som hade hänt henne på sistone. Och det var inga dåliga grejer, inte! Hoppas att hon är ödmjuk och tackar så mycket för presenterna hon får.

Ronny och jag spelade inte Buzz Quiz igår. Det ska vi göra idag istället. Innan Ronny åkte till jobbet, körde han rallyspel över internet med/mot en av sina polare. Och jag vilade, förstås. Man ska ju låta barnen leka! *fniss*

Det var allt för idag!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0