25/1 -09 Jävla lappmögel!

Visst är snö vackert när det faller. Men när man ska ta BORT skiten, är det slitsamt! Speciellt när det är tö samtidigt.
Jag har slitit med snöslungan i 2 ½ timma ute på gården!

När den sprutade ut snön, så blev det givetvis vallar, som var ungefär ½ meter höga! Så jag fick jucka fram maskinen på många ställen.

Och eftersom jag är kort, så hade jag givetvis handtaget i brösthöjd. Och vad hände då, tro? Jo, jag fick MER ont i boobsen än vad jag hade innan! PMS, ni vet....hhrrrmmm. *rodnar*

Fick även stopp i utslungsröret två gånger, så jag fick rensa.
Jag fick soppatorsk en gång också.

Inte nog med DET....
Jag skulle först ta bort snön från bilen. Det var bara att ta armen och föra den över bilen och taket, så trillade den ner med en duns.
Till vilket resultat???
Jo, snön blev PACKAD av dunsen! Så när jag skulle skotta RUNT bilen, var det tungt som fasiken, så jag fick blodsmak i munnen!

Och jag hade lovat Ronny att göra fint på gården.
Jag höll löftet.
Och jag skulle göra om det igen, även om armarna känns som babianarmar nu. Han ska inte behöva jobba dubbelskift, så länge jag klarar det. Jag har gudskelov starka, smärtstillande tabletter!
Så då slipper jag känna av min artrit eller rygg så mycket efter ett sånt "träningspass". Fint blev det på gården i alla fall!

Kruxet nu, är att det kommer ner MER lappmögel!! grrrrrr
Så det lär bli en vända till med snöslungan i morgon kväll.

Nu har jag städat till grisarna, så det är färdigt. Skönt!
NU kan/får jag slappa......men jag är fortfarande på högvarv, känner jag. Ska väl slänga mig i loppelådan, med täcket långt upp över näsan och läsa "Sagan om Isfolket". Det är en bra serie. 47 böcker består den av. Men, ack så spännande!

Det lär inte bli något Buzz Quiz ikväll, för jag har ont i händerna och fingrarna. Hinner ju inte trycka rätt då! Men det är klart - Ronny gillar nog att vinna...hehehe....vem gör inte det, så säg?

Man kan ju spela över nätet också med PS3:an. Och även göra egna frågor. Så Ronny satt och klurade ut 8 MC-frågor, som man kan spela på nätet. Och DEN kategorin kommer jag ALDRIG att spela! HAN kan ju alla svaren!

Det var dagens yl.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0