20/1 -09 Carpe Diem

Ja, jag har verkigen fångat dagen idag, innan det blev mörkt! *ler*
Det blev på min lott att köra snöslunga. **suck*. 
Det hade kommit ca 1 dm på bara några timmar och Ronny hade inte tid innan jobbet. Så jag gick ut och drog igång eländet.
Givetvis så fick jag soppatorsk och ingen bensin hemma.
Ner till macken och tanka dunken.
Hälla i och starta om.
Trodde jag!
För på den lilla tiden hade det korkat igen i röret, så den kunde inte ta in någon snö. *pust*.
Fick röret rensat efter många om och men och fick igång den igen.
Körde som fasiken!
Rätt som det var stannade den IGEN!
Men vad f*n!
Stopp i röret IGEN!
Rensade återigen och körde på och skyndade mig för att det inte skulle bli stopp igen.
Det tog 1 timma och 45 minuter innan jag var färdig. Det brukar ta ca 1 timma annars. Gissa om jag var arg!!

När jag var ute, frös jag inte. Men kölden kom, när jag kom IN. Jösses, vad jag frös! Inte ens att lägga sig under täcket, hjälpte. Så jag åt lite varm soppa och DET hjälpte.

Nu har jag ont i händerna och underarmarna, för jag är egentligen för kort för snöslungan. Men det går över.

Städat till marsvinen som vanligt. Och som vanligt har inte Trasan gått ut under bordet, utan han stod vid rampen och väntade på matfatet.

Jag har tagit bort juldukarna i köket och lagt på vita. Det blev snyggt och hemtrevligt. Inga nya gardiner i sikte än.

Ronny ringde från jobbet och ville "bara" säga puss och jag älskar Dig. Det var inte så bara, det, inte! Det var en gullig gest och värmde så gott!

Ikväll ska vi spela Buzz Quiz på vårt Playstation 3. Undrar vad det går ut på, mer än frågor? Jaja, vi får se om det roar en.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0