19/1 -09 Snööö!!

I dag har det snöat mest hela tiden. Det är så vackert! Men drygt om man måste dra fram snöslungan. Ännu drygare om JAG måste köra den!

Det var pension idag och jag har redan lyckats reducera den med att handla mat. Ja och lite plastblommor, till ställen där inga andra blommor överlever. Det är i "solfönsterna" och i ett pyttelitet fönster i köket.
Köpte även 3 virkade långdukar för 10:- styck. Blommorna kostade också 10:- per styck.

Det tog två timmar innan jag var hemma igen, ifrån det att jag åkte hemifrån, för de krypkörde på vägen. Men det var inget farligt på vägen! Bara lite snörök.

I och för sig så tog det lite mer än en timma att handla maten. Och sen tog det väl ytterligare ½ timma i blomsteraffären.

Matlusten har inte kommit tillbaka. Men jag tar det med ro och ser till att få i mig vätska av alla de slag. Köpte morotsjuice.

Nu, när jag städar till marsvinen, vill inte Trasan gå ut mer! Han saknar nog gnagandet på stolarna, för han sitter bara och väntar på matfatet med godsaker på.

Tvättdag har jag också haft i dag. Inte har jag vilat, mer än en kvart, innan Ronny åkte till jobbet. Skulle gärna vilja törna in lite, men jag KAN inte! Har försökt - TVÅ gånger.

Idag fick vi hem de andra två Singstar-spelen, men det var bara ett som fungerade i spelet. *suck* Nu har han skickat efter något som heter Buzzers. Eller Buzz-quiz. Ska bli intressant att se vad det är.

Nu väntar jag på att de nya gardinerna till köket ska komma hem. Ska bli roligt att förnya lite.

Ingen motion blev det idag heller. För jag tyckte att det räckte med att jag skulle springa i affärerna.

Nu sitter jag och småglor på en film, som jag egentligen inte är intresserad av. Detta i väntan på att tiden ska gå tills Ronny kommer hem.

Jo, jag fortsätter med detoxen tills flaskan är slut.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0