14/1 -09 En dag med två ägg

Jaa, idag har jag inte kunnat äta så mycket. Två ägg med majonnäs har slunkit ner. Jag känner mig inte hungrig. Matnöden kommer väl tillbaks. (hoppas inte, på ett tag). Måste ju gå ner i vikt.

Var hos min rörelseterapeut. Vi pratar för det mesta. Det är skönt att kunna få ur sig lite om hur man är "funtad", utan att bli dömd. Hon ger mig tips och är en verklig coach för mig. Annars ser jag livet i antingen svart eller vitt. Har ingen gråzon. Det arbetar vi också på. Hon är duktig, min coach!!

I går fick vi hem ett nytt PS3-spel. Singstar, det med. Men jag kunde inte prova det igår för jag mådde illa, så jag var tvungen att gå och lägga mig!
Ronny fick sin ratt också i går. Så han körde sitt nya bilspel. Det gillar han skarpt! Idag har ytterligare ett bilspel kommit hem. Så han lär väl spela det innan han går och lägger sig.

Jag har sjungit i 1 timma och 25 minuter. Försöker att lära mig att diafragma-sjunga, så tonerna blir rena och så att rösten håller. Det går rätt hyfsat.

Annars idag, har jag sovit en del. Varit så trött. För jag har lagt mig så sent och gått upp så tidigt dom två senaste dagarna. ca 4 timmars sömn per natt. Inte mycket för ett murmeldjur. *ler*
Nä, man skulle varit en björn och fått gå i ide över vintern. Det hade passat mig.

Idag, när jag städade till marsvinen - marsvinen heter Trasan och Buseman - så gick Trasan ut under bordet. Han strosade omkring där ett tag, men han bet INTE i stolarna! Vad bra med hudsalva! Det är ju inget giftigt.

Igår ringde en väninna, som jag inte pratat med sen deras bröllop. Vi ska, om vädret tillåter, ut och åka skidor på söndag. För två år sen gjorde vi det tillsammans också. Och JÖSSES vad vi hade kul! Vi trillade med jämna mellanrum och skrattade hejdlöst över våra fadäser.

I förrgår pratade jag med min bästa väninna. Vi kallar henne C. Hon är också medial. Långt före mig i det, är hon. Förbaskat duktig på det. Det är henne jag hjälper med boken.
När jag pratar med C, får jag sån fin energi oc blir pigg. Hon är en mycket fin människa. Vi träffades över internet och började med att prata om motorcyklar, faktiskt. Dom har en Transalp. Synd att vi bor så långt ifrån varandra. Vi hade behövt bo grannar!!

Ja, om en timma kommer Ronny hem. Ska bli skönt att få krama om honom. Det blir liksom inte så mycket att vi umgås med varandra när han jobbar. Vi sover så förbannat länge på förmiddagen. Han måste ju varva ner när han kommer hem. Och det kan ta ett par, tre timmar. Och jag följer hans mönster. Sen åker han iväg klockan tre på eftermiddagen. Han är dock ledig fredagar och lördagar, men börjar jobba igen på söndagen.
Det var allt för idag.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan. Ja detoxen går bra, jag har nu bara 6 dagar kvar, så snart slut, men maten kommer jag fortsätta med förutom att jag komemr lägga till rött kött också.

2009-01-15 @ 06:47:35
URL: http://iamiamaria.blogg.se/halsa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0