31/1 -09 I ättikans tecken!

Det har varit en knasdag idag.

Vaknade kvart i nio, vilket jag INTE brukar göra.
Kunde inte somna om, så jag steg upp tjugo över nio.
Allt väl än så länge.
Så vaknade Ronny vid tio-tiden.
Jag gjorde äggmjölk, som jag skulle ha i kaffe och te.
Så skulle vi äta frukost. Jag åt mina ägg med smör på.
började mitt ättikshumör!
Ronny hällde vatten FÖRST i muggarna!! Vi brukar ALLTID lägga tepåsen FÖRST! grrrr
Sen påminde jag honom om äggmjölken och att jag INTE skulle ha vanlig mjölk i téet.
Vad gör han???
Jo, häller VANLIG mjölk i mitt te!! arrghhh
Sen började vi diskutera en förening jag gått med i. En värvare ringde mig och jag gick med.
Då menade Ronny, att dom förmånerna jag skulle få där, har vi redan genom bysamfundet, eller vad det nu heter.
Jajajaja....jag SKA gå ur!!!!
ÄNNU surare. Mest på mig själv för att jag inte reagerat på det.
Sen sa jag åt honom, att jag går och lägger mig igen för jag är mäktigt sur!
Vilket jag gjorde och blev lite snällare sen. *gloria*

Men den glorian trillar nog ner nu;
För igår, när M hade varit här, stod kakor framme. Hmmmm.
GOTT det hade varit med EN, bara EN kaka.....
Ja, kakorna stod närmare mig än vad äggen gjorde. Så det slank ner en mördegskaka. *suck*

Senare på kvällen åt vi igen och då hade jag kaviar på äggen. Kanske inte så farligt. MEN jag drack ett glas MJÖLK till!! hualien....

Idag visade vågen på + 2 hg. Att det ska vara så jäkla svårt att hålla fingrarna i styr, när kakorna är framme?!

I kväll var vi hos min svärmor och hjälpte henne installera en modernitet, som heter mikrovågsugn. Jag fick visa henne hur man använder en sån. Det är en lätt variant med bara två rattar och en öppning. *fniss*.

Ikväll har jag sovit en stund när Ronny spelade keyboard.
Stund och stund....två timmar. *rodnar*

Nu har vi precis spelat Buzz Quiz och jag har förlorat två gånger av tre.

Jag ska börja dricka mer vatten, känner jag. För jag har börjat få ont i huvudet i både tid och otid.

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0