26/2 -09 Smärtan sköt genom mig

Dagens vikt: + 6 hg (vatten?)
Magen: - 4 cm
Vänster lår: - 1 cm
Höger lår: +- 0 cm

Dagens intag:

Frukost: Kaffe med äggmjölk
Mellanmål: 1 avokado
Mellan-mellanmål: Kaffe med äggmjölk
Middag: En pytt på grönsaker, kycklingkabanoss och lite äggmjölk
Kväll: Kaffe med äggmjölk

Kl 06,50

Drack kaffe med Ronny innan han skulle till jobbet. Men först var jag tvungen att ta mig ur sängen!
Och DET var ett helt företag!

Har vaknat tre gånger i natt och inte kunnat röra mig ur fläcken! Inte ens ändra ställning på rumpan!
TOTALT förlamad av smärta från mitten av ryggen och ner i underlivet.

De gånger jag vaknade, var jag både röksugen och törstig.
Men inte fanken kunde jag väcka Ronny för att få hjälp med det, inte! Han sov sin sköna sömn.

Så det var bara att försöka att somna om igen, vilket jag gjorde.

Men i morse, när jag skulle kliva upp, då trodde jag att jag skulle dö av smärtan som sköt genom kroppen!
Fick använda både väggen, en krycka och sänggaveln för att få mig ur sängen! Kryddat med mycket stön och tårar i ögonen. MÅSTE klara mig själv!!!

Bäst mådde jag när jag varit hos MB i går! TRODDE i min enfald, att det NU skulle bättre. Men den här morgonen var den värsta!

Och 3-4 cm snö har det kommit i natt.

Jag VILL ju avlasta Ronny här hemma. Så mina tankar går till snöslungan hela tiden. Känner mig så onyttig om jag INTE gör det.
Men som Ronny sa åt mig: Det FINNS gränser!!
Jahaaaa, finns det, det?! *ser dum ut*

Ja, jag vet. Men jag tycker synd om honom som går till ett jobb som han inte riktigt trivs med och sen komma hem och fortsätta jobba sig svettig.

Jag får se under dagen hur den utvecklas, helt enkelt,

Idag är jag ingen zebra *ler*, utan mer en envis åsna, eller kanske en DUM åsna? Ja, det återstår att se.

Kl 07,35

Nu har jag varit ute och tagit lite vinterbilder. Smärtan börjar släppa pga att jag TVINGAR min kropp att röra sig. Strax ska jag lägga mig på värmedynan och läsa "Sagan om Isfolket" och bara njuta av värmen!

Kl 13,45

Nu har jag varit ute och kört den jävla snöslungan igen!
Ont ska med ont förgås, sägs det.
Jag låg på värmedynan i tre timmar först, för att få mjuka muskler.

Det gjorde inte speciellt ont när jag körde snöslungan, men när jag skulle böja mig ner och borsta av den, så sköt blixtarna upp genom ryggen.
Det kändes SKÖNT att röra sig!
Och det är ju inte farligt att ha värk, men det smärtar dock att ha ont!

Nu återstår det och se hur det blir nu när jag är i stillhet. Jag kanske stagnerar som ett stekt ägg?? Vändstekt, alltså!*fniss* Vem vet?
Och kommer jag att få ont!! Som i morse.

Men jag har ett SÅNT behov av att få lov att avlasta Ronny. Vi är ändå TVÅ om att sköta huset. Jag vill göra honom glad!

Kl 17,30

Ronny blev nöjd med min snöslungning! *glad*

Än så länge har jag inte ont i ryggen.
Det är när jag STÅR still - det räcker med en halv minut - så gör det galet ont igen.
Vi har nyss ätit middag. Skönt att ha det överstökat.
Nu är jag trött i både kropp och själ.

Kl 20,55

Innan låg jag och vilade på värmedynan en timma. Men jag sov inte.
Ryggen känns bättre, men jag är rädd för morgondagens morgon.

Sitter och tittar på "Ghostwhisperer" på TV400. Gamla avsnitt, verkar det som.

Snart dags att natta sig!

Må väl därute!

Med Stjärnljus // Shintaida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0